Transportul Buftea – București se va schimba radical anul acesta

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat infiintarea mai multor linii RATB intre Bucuresti si localitatile din Judetul Ilfov.
 .
Partea bună e că Primăria Buftea nu va mai plăti o gălăgie de bani pentru autobuzele RATB, după ce capitala le reintroduce oficial. Acum plătim anual 400 000 euro pentru 4 autobuze, pe traseul Buftea – Dămăroaia, 15 km. După reintroducerea oficială, vom plăti probabil un pic peste 100 000 euro, restul revenind Mogoșoaiei și Bucureștiului. 
.
Partea proastă e că madam Firea și PSD incearcă să atragă Ilfovul in sfera lor, extinzându-și influența la primariile din Ilfov, unde urmeaza sa racoleze primari PNL și să aplice manevrele de la București. Vezi aici viitoarele trasee din Ilfov.
.

Vinerea trecută s-au deschis și stațiile de metrou de la Străulești și Laminorului, iar in vară e programată finalizarea terminalului multinodal de la Străulești, unde buftenii iși pot lăsa mașina intr-o parcare modernă, mergând mai departe cu metroul. Deocamdată se circulă pe o singură linie până la Bazilescu, unde trebuie să schimbi, pentru că incă lipsește un macaz la cealaltă linie. Inaugurare românească.

Va plânge cineva după maxi-taxi?
In tot acest peisaj, zilele companiei de maxi-taxi Millenium Trans par a fi numărate, sau cel puțin profiturile de acum vor fi semnificativ diminuate. Recent am asistat in maxi-taxi la convorbirea soferului cu un coleg la telefon. Convorbirea a durat tot drumul, binenteles, ca nu pot șofa decat cu telefonul la ureche.
 
Soferul parea foarte revoltat si propunea o intalnire cu toti soferii, o conferinta pe telefon, sa-i convinga pe toti sa mearga la sef, ca nu le mai convin banii. Se plangea ca in ultimul timp, dupa schimabrea orei, nu prea mai au clienti si ca planul pe care sunt obligati sa-l dea patronului e prea mare. Era vehement… “ce-o sa ne faca, ma, ca nu poate sa tina 2 zile masinile pe dreapta, ca-i sare lumea in cap, si nici nu are de unde sa ia alti soferi, ca sunt plecati mulți pe afara. Ori ne scade planul, ori nu mai muncim!”
 
Pentru cine inca nu stie, soferii sunt obligati sa faca un plan de incasari la sfarsitul zilei, pe care il dau sefului, totul la negru, scad motorina, iar restul le ramane lor. Undeva la 200 de lei pe zi. De aceea nu dau bilete, merg incet și umplu mașina până la refuz.
 
Pe de alta parte, patronii de maxi-taxi  susțin că reintroducerea RATB-ului in Ilfov e ilegală, căci ei au câștigat licitațiile pentru trasee, iar in condițiile in care au investit in parcurile auto, concurența RATB-ului ar fi neloială.
Pare că acești patroni și-au pierdut influența pe care o aveau de ani de zile printre politicieni.
.
]]>