Transportul Buftea – București se va schimba radical anul acesta
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat infiintarea mai multor linii RATB intre Bucuresti si localitatile din Judetul Ilfov.
.
Partea bună e că Primăria Buftea nu va mai plăti o gălăgie de bani pentru autobuzele RATB, după ce capitala le reintroduce oficial. Acum plătim anual 400 000 euro pentru 4 autobuze, pe traseul Buftea – Dămăroaia, 15 km. După reintroducerea oficială, vom plăti probabil un pic peste 100 000 euro, restul revenind Mogoșoaiei și Bucureștiului.
.
Partea proastă e că madam Firea și PSD incearcă să atragă Ilfovul in sfera lor, extinzându-și influența la primariile din Ilfov, unde urmeaza sa racoleze primari PNL și să aplice manevrele de la București. Vezi aici viitoarele trasee din Ilfov.
.
Vinerea trecută s-au deschis și stațiile de metrou de la Străulești și Laminorului, iar in vară e programată finalizarea terminalului multinodal de la Străulești, unde buftenii iși pot lăsa mașina intr-o parcare modernă, mergând mai departe cu metroul. Deocamdată se circulă pe o singură linie până la Bazilescu, unde trebuie să schimbi, pentru că incă lipsește un macaz la cealaltă linie. Inaugurare românească.
Va plânge cineva după maxi-taxi?
In tot acest peisaj, zilele companiei de maxi-taxi Millenium Trans par a fi numărate, sau cel puțin profiturile de acum vor fi semnificativ diminuate. Recent am asistat in maxi-taxi la convorbirea soferului cu un coleg la telefon. Convorbirea a durat tot drumul, binenteles, ca nu pot șofa decat cu telefonul la ureche.
Soferul parea foarte revoltat si propunea o intalnire cu toti soferii, o conferinta pe telefon, sa-i convinga pe toti sa mearga la sef, ca nu le mai convin banii. Se plangea ca in ultimul timp, dupa schimabrea orei, nu prea mai au clienti si ca planul pe care sunt obligati sa-l dea patronului e prea mare. Era vehement… „ce-o sa ne faca, ma, ca nu poate sa tina 2 zile masinile pe dreapta, ca-i sare lumea in cap, si nici nu are de unde sa ia alti soferi, ca sunt plecati mulți pe afara. Ori ne scade planul, ori nu mai muncim!”
Pentru cine inca nu stie, soferii sunt obligati sa faca un plan de incasari la sfarsitul zilei, pe care il dau sefului, totul la negru, scad motorina, iar restul le ramane lor. Undeva la 200 de lei pe zi. De aceea nu dau bilete, merg incet și umplu mașina până la refuz.
Pe de alta parte, patronii de maxi-taxi susțin că reintroducerea RATB-ului in Ilfov e ilegală, căci ei au câștigat licitațiile pentru trasee, iar in condițiile in care au investit in parcurile auto, concurența RATB-ului ar fi neloială.
Pare că acești patroni și-au pierdut influența pe care o aveau de ani de zile printre politicieni.
.
]]>
Acum 460B nu opreste in Mogosoaia si se ajunge relativ repede la Damaroaia. Daca se va face schimbarea probabil cele doua rute se vor uni si timpul parcurs va creste simtitor.
Asa e. Dar ce parere ai despre faptul ca ne-ar costa mult mai putin? Cu 250 000 de euro pe an pe care ii salvam , ce am putea face?
Vor fi doua lini separate cu cate 4 autobuze fiecare.
ce inteleg eu?
Patronul de companie de transport=vrea sa faca profit. Cat mai mare cu cheltuiala cat mai mica. Inteleg. Pana la urma orice firma asta urmareste. Dar poate ar fi interesant daca ar oferi conditi mai bune decat RATB-ul sau orice alta companie de stat. Eu as fi dispus sa las autoturismul acasa si sa calatoresc fara sa conduc.Scap de parcare si ma pot relaxa pe drum. Si sunt dispus sa platesc mai mult. Ce vreau de bani astia? Pai un orar pe care sa ma bazez si un pic de confort. Nu vreau masaj in scaune dar daca masina e curata, si pot sa stau pe scaun intr-un aer conditionat eu zic ca nu cer prea mult. Daca vrem fitze poate si un internet wifi(mai citesc o stire sau ascult o muzica). Stiu ca exista solutii de la operatori.
Soferul=eu inteleg ca e un baiat ce din diverse motive nu a plecat pe TIR. Poate ca vrea sa fie langa familie. Poate ca e prea comod sau poate ca nu are competenta. Inteleg si ca vrea mai multi bani. Toti vrem. Inteleg ca e o victima a sistemului in care patronul ii cere maxim iar calatori sunt niste tarani ordinari care au avut norocul sa fie luati de dansul in masina. Dar nu e bine sa le arati asta. Cica se cheama respect. Si cu telefonul e simplu. Cu banii de 5 pachete de tigari iti tragi frate un handsfree de se mira si smartfonu’. Dar si daca ai hands free e bine sa nu stai la palavre tot drumul. Pt ca respect, pt ca atentia se diminueaza si poate se lasa cu stirile de la ora 5. Si apoi degeaba te gandesti ca ai avut ghinion. Pt ca nu era ghinion.
Calatorul=vrea sa stea pe scaun. Si vrea sa ajunga repede din punctul A in punctul B. SI daca se poate gratis. Poate ca la RATB mai merge sa stai geana pe controlori dar la maxi taxi nu te sui. Acu daca ai dat un ban eu inteleg ca vrei un pic de conditii. Si de fiecare data cand dai de sistemul de transport de la noi iti doresti sa ai masina ta. Nu conteaza ca e veche ruginita si cad tablele de pe ea. Macar poti sa stai pe scaun pana la munca. Nu conteaza ca mai sunt inca 100 ca tine care pleaca exact la aceiasi ora si se intorc acasa la aceiasi ora. Da stiu se cheama ca e aglomeratie. Ce? Nu sunt 100? Sunt mai multi? Haide…..
Pai si din schema asta toata lumea are de pierdut. Patronul care vrea profit si are impresia ca toata lumea sta in calea sa. Soferul care il injura pe patron si se crede stapan la el in agregat si calatorul care vrea sa ajunga din punctul A in punctul B la o ora fixa.
Asta e doar parerea mea. Nu sunt nici patron , nici sofer si nici calator. Sunt baiatul ala de la coada povesti cu masina ruginita ce petrece 2 ore pt a parcurge 30 de km. SI oricand as merge cu maxitaxi ….daca ar fi mai decent. Si poate sunt nebun cand ma gandesc ca mai sunt si altii ca mine….
bun comentariu
O batie de joc. Eu nu inteleg un lucru; pasapoartele Ilfov se afla in Bucursti,permisele auto in Bucuresti,Consiliul Judetean Ilfov in Bucuresti,Inspectoratul de stat in Constructii Ilfov se afla in Bucuresti, Oficiul de Cadastru Ilfov se afla in Bucuresti,Spitalul judetean Ilfov se afla,ghici unde,tot in Bucuresti,Protectia copilului Ilfov, Politia Ilfov,Garda de Mediu Ilfov ,toate se afla in Bucuresti, o pot tine asa cu exemplele pana ma plictisesc.Daca ai nevoie de o autorizatie la gaze,apa,curent,bineinteles ca tot in Bucale trebuie sa te duci.Noi buftenii suntem considerati ca facand parte dintr-un cartier al capitalei. Asta cand e vorba de obligatiile noastre inventate de cacanarii astia, cand e vorba de dreptul de a avea si noi un transport decent ni se baga pe gat o amarata de linie preoraseneasca cu doua autobuze care circula din ora in ora cu 30 si un cacat de maxi-taxi scump,mizerabil si tot la fel de lent.
Propun altceva,in loc sa ne bage ca la papuasi patru(4) autobuze preorasenesti,mai bine le-ar extinde traseul celor care circula din centrul Bucurestiului spre periferia Bucurestii Noi in asa fel ca statiile terminus sa se extinda pana-n Buftea. Cu gunoaiele numite maxi-taxi nu poti circula decent, faci 45 de minute cu tot cu timpul de asteptare din statie din Buftea pana la Bazilescu,asta daca ai un gram de noroc,nici metroul nu e o alternativa viabila pentru noi, pana la Unirea schimbi trei metrouri, metrouri la care ai un timp mediu de asteptare de 8-10 minute intre ele si asa ajungi sa faci de la Bazilescu la Unirea inca 40-50 de minute si asta doar la dus.
Cred ca propunerea mea cu extinsul traseelor RATB pana in Buftea este pertinenta,sunt doar 10 km in plus pe care ii pot adauga fara probleme,in Bucuresti sunt autobuze care au traseele de doua ori mai lungi prin super trafic,ca exemplu dau autobuzul 335 care pleaca de la Poarta Faur si ajunge la Casa Presei. Cum ar fi sa te sui in Buftea in autobuz si sa mergi fara sa-l schimbi pana in centrul Bucurestiului la Unirea via Gara de Nord sau via Piata Victoriei? Noi buftenii mai avem un gram de nororoc, noi apucam sa ne ingramadim ca vitele de aici din Buftea iar de multe ori, dimineata in special, maxi nici nu mai opreste in Mogosoaia in statii de plin ce e.
Sunt sigur c-a mancat si Firea un pic cacat, expira contractele cu cei de la maxi-taxi si ii strange acum de boase sa sara masiv baietii cu banul. Nu se va schimba nimic pentru noi pulimea, astia nu sunt in stare nici macar sa largeasca soseaua cu o banda intre Mega Mogosoaia si Centura daca nu le iese spaga si noi visam deja la un transport decent.