Despre traficul de la Mogosoaia si care ar fi solutiile

Impreuna cu colegi de la USR Ilfov si membri ai comunitatii locale, am avut o întâlnire pe subiectul traficului de la Mogosoaia, cu Ionuţ Ciurea de la Asociația Pro Infrastructură. S-a discutat despre cum sunt făcute proiectele de infrastructură, ce etape exista, formele uzuale de contractare a etapelor, ce conține documentația în general și cum influențează execuția finală.
.
Concluzia principala e ca singurul lucru pe care am putea sa-l facem noi, cetatenii, e sa presam si sa monitorizam autoritatile pentru a finaliza la termen aceste proiecte.  Chiar functioneaza treaba asta. Un protest acolo ar zgudui bine amorteala.
 
Despre proiectele de infrastructură din zonă:
 
● Extindere DN1A Lukoil Mogosoaia – Centură București
 
Colegii mei de la Mogosoaia au si informaţie oficială de la CNAIR: Anul acesta se va scoate la licitaţie lărgirea DN1A de la Parc Mogoşoaia până la centura şi realizarea unei intersecţii în soluţie giratorie la intersecţia dintre Şoseaua Chitila-Mogosoaia cu DN1A (Lukoil). Pentru asta sunt necesare exproprieri in zona şi multiple relocări de utilităţi. Pasajul Cailor Ferate de la Mogosoaia a fost receptionat.
 
● Pasaj suprateran Nod Mogoșoaia – Centură București
 
Firma Strabag, castigatoarea licitatiei, are la dispoziție 6 luni să proiecteze și alte 24 să execute pasajul rutier suprateran lung de 800 de metri. Garanția lucrărilor este de 10 ani. Investiția va fi de aproape 32,3 milioane de lei (fără TVA), eligibilă la decontare din fonduri europene (POIM).
 
Proiectul arata bine, va ajuta mult, chiar si fara largirea mentionata mai sus, si poate fi extins in caz ca traficul va creste anii urmatori.
 
 
● Construcție drum județean Centură București zona Odai – Câmp Mogoșoaia-Otopeni – Buftea – Corbeanca, apoi spre Peris.
 
Acesta e un proiect nou lansat de Consiliul Judetean Ilfov, doar la stadiul demararii unui Studiu de Fezabilitate. Intre aceste localitati e foarte mult teren liber, fara acces la el, si poate e pacat sa stea degeaba, nu? Mai ales daca apartine cui trebuie. Ar fi paralel, intre DN1A si DN1.
.
Pareri personale despre reducerea traficului de acolo
.
  • Cei din Mogoșoaia care stau in zonă, pot folosi trenul, gara fiind foarte aprope. Face câteva minute până la Gara de Nord.
  • De luni, terminalul de la Straulesti reduce tariful parcarii, de la 1 leu, la 0.5 lei pe ora, dupa ce s-a constatat ca media de masini parcate zilnic era de 19. Inca nu sunt abonamente. Probabil mai e nevoie de cateva luni si de un geniu care sa implementeze asta.
  • Politia Buftea spune ca nu poate dirija traficul acolo in fiecare dimineata, pentru ca au un singur echipaj rutier pe toata zona Buftea-Mogosoaia-Corbeanca.
  • STB a suplimentat si numarul de autobuze, fiind 2 care pleaca de la Mogosoaia, si 5 de la Buftea, care mai nou opresc si in statiile de la Mogosoaia. Sunt si controale. Mai e nevoie si aici de un geniu care sa ia decizia ca toate cele 7 masini sa plece de la Buftea. Un buftean le-a facut o solicitare oficiala in sensul acesta.
  • Pe termen scurt, pana se rezolva intersectia de la Lukoil, cum ar fi ca autobuzele astea numeroase sa aiba prioritate de a trece prin dreapta?
  • Maxi taxi circula si ele si s-au modernizat.
  • Trenuri din gara Buftea sunt la ore bune.
  • Daca folosim mai mult trasnportul in comun si mai abandonam masinile mici, se face dopul mai mic la Centura?
  • Cum ar fi o linie STB, Buftea-Mogosoaia-Pipera? Sunt foarte multi din zona asta care lucreaza acolo.
]]>