20 de sfaturi despre cum să postezi eficient pe un grup local de Facebook

Reclama pe grupurile comunităților este vitală pentru o afacere locală. Și gratis. De ce nu e eficientă reclama pe care ți-o faci pe grupuri?

Avem pentru tine 20 de sfaturi despre cum să postezi eficient pe un grup local de Facebook și să-ți triplezi vizibilitatea reclamelor.

  1. Postează de pe contul tău personal. Sigur clienții vor să știe a cui e afacerea. Dacă vrei să rămâi în umbră, nu are rost să te mai promovezi pe social media. Aici se socializează. Faci bani prin socializare. 
  1. Dai tag și paginii afacerii tale și lași neapărat, un contact, telefon sau adresă. Mulți ignoră asta, au impresia că toată lumea îi cunoaște și știe unde îi găsește. Nu e deloc așa.
  1. Fă postarea direct în grup, nu da share din altă parte, nici măcar de pe propria pagină. O postare distribuită din altă parte are un impact mult mai scăzut
  1. Însoțește postarea de o poză relevantă. Sau un video. Scurt. Cu cât e mai bun elementul vizual, cu atât atrage atenția mai bine și asupra textului, adică asupra afacerii. 
  1. Postarea să fie cât mai scurtă, dar dacă e mai mare, ai grijă să spargi textul în mai multe paragrafe, cu spațiu (enter) între ele, pentru a se citi mai simplu. Nimeni nu mai are răbdare să citească tone de text. Reclamele trebuie să fie scurte, ca la televizor. Cele lungi enervează. Cine e interesat, intră pe pagina ta și aprofundează. Poți pune și 2, maxim 3, elemente potrivite din emoticoane, care să puncteze paragrafele, dar la începutul lor, nu la sfârșit.
  1. Pune un “cârlig” la începutul textului, poate chiar ca un titlu, ca să stârnească interes pentru restul textului. Prima frază (practic titlul) contează enorm pentru impact. Fă-o să conteze, gândește-o bine! 
  1. Textul trebuie să cuprindă și ceva unic despre tine, ce nu are concurența, și cu ce îl ajută pe client. 
  1. Dacă vinzi ceva, sau promovezi ceva, nu uita la final de un Call to Action, adică un îndem pentru cititor, gen “like la pagina”, sau un îndemn la comentariu, sau “sună azi și beneficiezi de o reducere”.
  1. Nu pune link extern, din afara Facebook. Nici măcar la site-ul tău. Repet: Nu pune link! Facebook blochează efectiv postările cu link, pentru că e invidios, nu vrea să îi trimiți publicul în afara rețelei. Link ai pe propria pagină, propria pagină o poți tăgui în postare. Dacă îi vinzi casa, nu pune linkul cu anuțul de pe olx! 
  1. Leagă postarea cu o mică poveste din comunitatea respectivă. Fie că e comunitatea locală, cea a agenților imobiliari sau una cu temă culinară. 
  1. Dacă te promovezi pe tine, evită postări gen “suntem cei mai buni”. Pe lângă faptul că nu te crede nimeni, mai ales dacă ești la început, nu inspiri nici încredere și vei stârni și concurența, o vei motiva. Sincer, e și de prost gust… 
  1. Evită textul scris pe poze. Lui Facebook nu-i place. El vrea poze bune, nu aglomerate. Pune puțin text pe poze dacă ții neapărat, iar grosul, în postare. Nimeni nu vrea să citească pe poze, nici măcar algoritmul Facebook. 
  1. Marchează la final postarea cu haștag # , alături de un cuvânt cheie al textului sau al afacerii tale. Grupul păstrează la vedere, pe coloana din dreapta, cele mai folosite haștaguri și cei interesati de subiect le accesează mai ușor.
  1. Fii activ pe grup! Comentează pertinent, decent și cu atenție, dă sfaturi din branșa ta, la alte postări pe teme din domeniu. Oamenii vor înțelege că te pricepi și vor urmări atenție postările tale.
  1. Folosește cuvântul magic… numele localității! Spune ceva scurt și pozitiv despre ea. Leagă-o de activitatea ta.
  1. Nu posta după ora 22. Audiența e mică, oamenii se culcă sau dau scroll aiurea, nu mai sunt atenți. Cele mai active intervale orare pe grupuri sunt întreorele 10-13 și 18-21. 
  1. Termină postarea cu un îndemn ca oamenii să comenteze. Comentariile sunt cele mai importante, ele țin postarea sus pe grup, și o vor vedea mai mulți.
  1. Răspunde la cât mai multe comentarii generate de postarea ta. Cât mai repede.
  1. Vei avea parte și de comentarii negative. Nu te descuraja, așa e pe social media. Răspunde calm și decent, nu le ignora. Dar niciodată nu răspunde la ură cu ură.
  2. Pe lîngă contul afacerii, trebuie să ai un cont personal vizibil, decent si actual. Trebuie să ai poze personale și să vorbești despre domeniul tău. Lasă postările cu pisici, copii și clipuri amuzante pentru consumatorii de Facebook, nu pentru cei care fac business pe Facebook. Utilizatorii de Facebook se împart în două categorii… cei care fac bani pe Facebook și cei care cheltuie (timp și bani) pe Facebook. În care vrei să fii?

Vezi și acest articol despre afacerile locale pe Facebook.

Multe alte idei găsiți pe pagina mea Haiclick, dedicată promovării afacerilor locale pe social media. Urmărește pagina dacă ai o afacere locală, și dă-mi mesaj dacă te pot ajuta cu alte sfaturi.

Pentru servicii de promovare pe social media a afacerii tale locale, scrie-mi la bogdan.toba2005@gmail.com

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *