Poliția Buftea la pândă
In cea mai aglomerată interesecție din Buftea, în Centru, se circulă destul de incet, ba chiar foarte incet. Acolo e trecerea de pietoni cu cel mai mare trafic.
In cursul săptămânii, dimineața intre orele 8 și 9, mașina Poliției Buftea stă ascunsă in parcare și pândește șoferii care nu acordă prioritate pietonilor de pe acea trecere. Nu acorzi prioritate, polițtiștii se iau după tine, te opresc și iți suspendă permisul. Campion, pietenul meu Savin Sergiu.
Am putea spune că nu e vina lui, că e pus de șefi și că asta e mentalitatea in Poliția Română. Vina lui e alta, am zis să nu mai povestesc despre el, dar s-ar putea să o fac.
Ieși din Centru și faci stânga către Studio, ești in viteza 1, ai 2 km/h, pierzi permimsul dacă nu acorzi prioritate. Și știm cu toții că intotdeauna e loc de discuții și abuuzuri la trecerile de pietoni. Nu mai importantă era trecere de pietoni de la Liceu, unde chiar s-au intâmplat accidente grave pentru că se circulă cu viteză și se depășeste? Aici nu se intmplă așa ceva, dar e trafic mult și se poate face planul de amenzi și permise.
Alte două puncte fiebinți, unde polițiștii bufteni stau la pândă sunt:
- coborârea de pe pod la Buciumeni, spre București, unde mulți calcă linia continuă făcând stânga, și dau nas in nas cu mașina de poliție.
- la pădure la Mogoșoaia, când vii dinspre București, curba se termină cu o linie continuă foarte lungă, justificat de lungă doar pentru cei ce circulă dinspre Buftea și intră in curbă. Dacă vrei să depășesti și nu ai răbdare, chiar dacă e linie dreaptă și vizibilitate totală până la calea ferată, poți rămâne fără permis.
Cele 10 greşeli ale Poliţiei Rutiere care duc la haosul de pe șosele
Cu obiectivitate despre Politia Rutiera Buftea
]]>
Chiar nu stiam ca fac asta. Eu nu i-am vazut. Eu era sa fiu calcat de o tipa ce conducea un jeep chiar pe trecerea de pietoni. Venea dinspre gara, eu traversam spre farmacie. E un caz izolat dar sa nu uitam dementa unora ce fac manevre periculoase la o aruncatura de bat de trecerea de pietoni, mai exact in dreptul statiei de autobuz spre studio. Dementi ce tasnesc ca din pusca prin fata autobuzului in mers, inainte sa opreasca in statie, evident fara sa se asigure. Chestiile astea sunt super cunoscute de bufteni.
As vrea sa ii vad fara carnet pe toti teribilistii astia!
Poate se gandeste vreun cap luminat (dar nu cei care au facut praf intrarea principala in studio), sa repozitioneze trecerea de pietoni la intrarea din Bucuresti-Targoviste pe Oltului. Cum dracu sa faci stanga, venind dinspre Bucuresti, daca tocmai atunci se gaseste cineva sa traverseze, bineinteles pe dreptul sau, iar tu ramai ca prostu pe contrasens, la mila franelor celui care vine din sens invers. Sa nu spuna cineva din Buftea ca nu pateste asta macar de 2 ori pe luna.
*****cenzurat***** Pascaru . Al dq intr.o tara de corupti s.a gasit el sa fie corect . *****cenzurat*****
Singurul motiv pentru care ti-am lăsat mesajul ăsta mizerabil e pentru a vedea toata lumea inepția pe care ai zis-o. Dacă nu e corupt și e corect, tot nu e bine? Ne plângem de ei și ii inurăm că-și fac treaba? Acesta articol e in primul rând pentru a atenționa șoferii, apoi pentru a reclama că nu e tocmai corect cum procedează polițiștii. Dar până la a-i injura că nu sunt corupți e cale lungă…
Imi place să abordez astfel de articole, pentru că ne educam unii pe alții. Noi pe ei, ei pe noi.
Prioritatea la trecerea de pietoni este o chestiune foarte discutabila. In centru, la farmacie, este drept, se circula destul de incet si se poate opri in conditii de siguranta, caz in care, din punctul meu de vedere, pozitionarea politistilor acolo este legitima. Cine nu acorda prioritate intr-o asemenea intersectie aglomerata merita sa-i fie suspendat permisul si pot accepta ca si politistii profita de treaba asta ca sa-si faca „norma”. Mi se pare locul perfect pentru efectuat norma. Eu nu m-as supara daca mi-ar lua permisul acolo ca n-am dat prioritate.
Sunt insa si treceri de pietoni, sa le zicem „mai periculoase”, unde politistul trebuie sa dea dovada de ratiune.
Am fost martor al unui accident foarte urat la o trecere de pietoni. O femeie, care mergea pe marginea strazii (paralel cu aceasta), a schimbat directia de mers la 90 de grade, fix in dreptul trecerii, fara a prezenta o intentia de traversare, calcand pe trecerea de pietoni intr-o fractiune de secunda. Primul soferul care venea a franat violent pentru ca la cateva sute de metri mai in fata se afla un echipaj de politie care pandea. Din spatele soferului care a franat brusc venea un alt sofer care a franat si el la fel de brusc dar cu intarzierea de reactie si a acrosat din spate masina din fata sa. Cei doi soferi au suferit rani destul de serioase. Primul sofer se lovise foarte serios la coloana cervicala si nu-si mai simtea mainile si picioarele iar cel din spate, desi cu centura pusa, s-a lovit foarte puternic la cap. (A apucat sa traga dreapta foarte putin si la impact a fost proiectat cu capul in geamul lateral stanga). A iesit din masina pe picioarele lui dar era plin de sange si in scurt timp a lesinat.
Femeia? Femeia s-a intors din drum si a disparut din peisaj.
Genul asta de accidente se pot evita daca …. nu acorzi prioritate! De foarte multe ori este foarte sigur, pentru toti participantii la trafic (inclusiv pietoni), sa nu acorzi prioritate!
Dinamica accidentelor este foarte variata. Sunt cazuri, ca cel descris de mine, cand masina care loveste din spate o proiecteaza pe cea din fata sa peste pieton sau chiar pe trotuar, acolo unde se pot afla copii, oameni care se plimba, nevinovati.
Ca un om care are pretentia ca poate da o parere avizata in acest domeniu pot face cateva recomandari care vor diminua foarte mult numarul accidentelor cu pietoni si suspendarea permiselor de conducere in situatii discutabile:
1. Trecerile de pietoni din zonele in care se circula cu viteza (L. Energetic) sa fie semaforizate cu buton. Apesi pe buton, astepti 30 de secunde, se face culoarea rosie pentru participantii la trafic, pentru tine ca pieton se face verde, treci si la revedere.
2. Trecerile de pietoni din zonele aglomerate (Farmacie centru) sa fie desfiintate (da da, desfiintate!) si facute pasaje subterane/supraterane. Aceste treceri sunt foarte periculoase pentru masinile speciale ale autoritatilor aflate in misiune (salvare, politie, pompieri, etc). Numai un sofer de ambulanta ne poate spune cu ce morcov in fund trece prin centru cand se deplaseaza catre un pacient aflat in stare critica. Pe de alta parte, o trecere aglomerata este un calvar atat pentru soferi cat si pentru pietoni. Unii trebuie sa prezinta intentia de a traversa si trebuie sa caste ochii, ceilalti trebuie sa calce frana si sa opreasca.
3. Trecerile de pietoni sa fie facute la o distanta de minin 5 metri (daca nu chiar mai mult) de intersectie. Se previne astfel ramanerea cu autovehiculul pe contrasens in cazul in care faci stanga pe o strada si dai nas in nas cu o trecere de pietoni. (cum este intersectia Oltului cu Buc-Targ)
4. Trecerile de pietoni de pe soselele cu 4 benzi (blocuri Sabareni) sa fie prevazute, pe axul drumului, cu refugiu de pietoni. Nu putine au fost cazurile cand pietonii au fost agatati cu oglinda de masinile care trecereau prin spatele lor dupa ce ei au fost nevoiti sa se opreasca pe axul drumului pentru a primi prioritate si de pe celelalte doua benzi de circulatie.
5. Trecerile de pietoni sa fie bine marcate, luminate pe timp de noapte, si atentionate soferilor cu minim 50 de metri inainte.
5. O ora de educatie rutiera in scoli obligatorie pentru finalizarea studiilor. Copiii trebuiesc invatati sa se asigure inainte sa calce pe trecerea de pietoni (calcatul pe trecere reprezinta intentia de a traversa pe care o poti arata unui om care poate opri). Sa se asigure dupa ce au primit prioritate de la primul sofer ca din spatele acestuia nu vine o alta masina care nu poate opri. Sa se asigure ca de pe sensul opus primeste de asemenea prioritate. Sa nu traverseze in fuga, pe bicicleta ori role. Sa nu traverseze in diagonala. Ar fi indicat sa li se arate copiilor cat de greu poate frana o masina, mai ales pe carosabil ud. O demonstratie a politiei in curtea scolii cred ca i-ar captiva dar ar si intelege cat de important este sa nu supraevalueze puterile de franare ale unei masini si viteza de reactie a unui sofer.