Metroul din Mogoșoaia: Gogoașa electorală cu magiun de Ilfov
PNL Ilfov, prin Primăria Sectorului 1, Primăria Municipiului București, Consiliul Judetean Ilfov și Primăria Mogoșoaia anunță că se asociază și fac metrou la Mogoșoaia, prelungit de la Străulești. Cele 4 instituții sunt conduse de Hubert Thuma și oamenii lui Eduard Hellvig, grupare cunoscută și sub denumirea de PNLSRI Ilfov. Primarul Sectorului 1, George Tuță, care a lansat proiectul, este fostul asistent al lui Hellvig la SRI.
Proiectul este un basm pentru a ridica prețurile imobiliarelor din zona Mogosoaia-Buftea, după ce majoritatea terenurilor au ajuns in posesia băieților de la PNLSRI Ilfov. Cu toții am vrea metrou la Mogoșoaia, dar iată de ce nu e fezabil și e doar o gogoașă electorală, cu magiun imobiliar de casă, din inima Ilfovului.
Mogosoaia nu e o aglomerație urbană, nu sunt zeci de mii de locuitori, sunt doar case și 2 blocuri noi. Să faci metrou in zona de case e cam inutil.
Mogoșoaia e aglomerată de mașinile din Buftea și Crevedia, care au impreună peste 40 000 locuitori. Cu stație de Metrou la Mogosoaia, Buftea și Crevedia tot cu mașinile vor veni.
Pe ruta Crevedia-Buftea-Mogosoaia, toate localitățile au gări.
Trenul metropolitan civilizat Scroviștea-Crevedia-Buftea-Chitila-Gara de Nord, care e promis, și anunțat în stadiu avansat, ar trebui să fie suficient.
Trenul Otopeni-Gara de Nord are gara in Mogosoaia si face 15 minute pana la metrou la Gara de Nord.
In acelasi timp, exista transport in comun STB civilizat Buftea-Mogosoaia-Străulesti cu autobuze noi electrice! Vin la 9 minute la orele de vârf și nu sunt aglomerate!
O nouă linie STB pe ruta Buftea-Mogosoaia-Băneasa-Pipera, va convinge mulți corporatiști să lase mașina acasă. Niciun corporatist nu se va urca in metrou la Mogosoaia, să schimbe la Basarab, apoi Victoriei, să facă inca 1,5 ore până in Pipera.
Introducerea Crevediei în Asociatia de transport Ilfov și prelungirea liniei STB in Crevedia, 4 km, ar reduce traficul de mașini. Crevedia nu are transport in comun iar dimineata e blocaj la intrare in Buftea.
O pistă de biciclete cu adevărat utilă ar fi pe marginea DN1A, Crevedia-Buftea-Mogoșoaia-Străulești. Nu pe câmp, cum a făcut primarul din Buftea!
In 1-2 ani se vor finaliza si Centura Orasului Buftea si A0 (granita Buftea-Mogosoaia) si intersectia de la Lukoil Mogosoaia. Deci se va rezova aglomeratia de la intrarea in Bucuresti prin Mogosoaia. Buftea-Mogosoaia-Pipera o faci pe A0 in 30 de minute.
O statie de metrou in Mogosoaia va aduce si mai mult trafic in Mogosoaia din Buftea si Crevedia. Trebuie sa mute si parcarea uriasa de la Străulești, care va deveni inutila acolo, la Mogosoaia.
Prelungirea metroului de la Străulești, pe sub Colentina, pe sub centura si pe sub pasajul CFR Mogosoaia va fi ceva super costisitor, mai ales că zona pasajul (foto) e acum in reabilitare, iar cu metroul acolo, ar lua-o de la capăt.
De aceea pare un basm de umflat prețurile imobiliarelor. Bani de unde pe criza asta?
Banii ar trebui investiti in grădinițe, scoli si licee bune in Mogosoaia, Buftea si Crevedia, pentru ca oamenii sa nu isi mai duca dimineata copiii in Bucuresti. Singura scoala din Mogoșoaia este printre ultimele din Ilfov ca rezultate. De aceea toata lumea isi duce copiii dimineata in masini pe traseul. NImeni nu-i va duce cu metroul.
Metrou în Buftea, da, ar ajuta, dar va fi uluitor de costisitor. Deocamdată nu s-a aruncat gogoașa cu metroul in Buftea dintr-un singur motiv. Băieții încă vor să achiziționeze terenuri ieftine in Buftea. După ce le iau ei, vine și gogoașa cu metroul la Buftea, ca să le vândă scump.
/




Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!