În loc de centura orașului Buftea, ne servesc soluții care mai rău încurcă

Traficul din Buftea e deja un coșmar de câțiva ani, iar soluțiile cu adevărat utile sunt încă ignorate sau ținute la sertar. Pentru Varianta Ocolitoare Buftea, Ministerul Transporturilor are banii prinși în bugetul de anul acesta, dar timpul trecere și nu se aude nimic.

Centura orașului este în plan încă din 2009, ba chiar actuala hartă a ei este identică cu cea de atunci. La fiecare alegeri, buftenilor le-a fost fluturată prin față această hartă, dar până la marea realizare, noi cerem restricții de trafic greu prin petiția… Mogoșoaia, Buftea și Crevedia vor restricționarea traficului greu pe DN1A!

Centura orașului Buftea a fost scoasă la licitație acum 1 an, și de atunci, nimic.

În mai 2022 CNAIR anunța că a fost depusă o ofertă de către Asocierea E.M. PRIME CONSTRUCT S.R.L. (lider de asociere) – OPR ASFALT S.R.L. – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A. (România – România – Spania).  Valoarea estimată a contractului este de 200 000 000 lei., iar durata de realizare a contractului este de 34 de luni din care, 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție. 

Centura Buftea, în lungime de 5,77 km, se desprinde din DN lA la intrare în Buftea, spre nord, pe lângă complexul Avicola Buftea, viitor ansamblu uriaș de locuințe și continuă aproximativ paralel cu DN 1A, terminându-se pe strada Metalurgiei, la Kaufland Crevedia.

O analiză intersantă a proeictului au cei de la ,,PETARDELE” din procedurile de achiziție ale CNAIR – Episodul V.O. BUFTEA

Pe unde va trece centura orașului Buftea si ce planuri mai sunt în zonă

În schimb, Ministerul Transporturilor ne serveste obiective de investiții mici și inutile

CNAIR anunță că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea a trei obiective de investiții destinate descongestionării traficului în orașul Buftea

1. Sens giratoriu pe DN1A, la intersecția cu strada Știrbei Vodă (DJ 602)

2. Pasaj pietonal subteran pe DN1A, la intersecția cu Bulevardul Mihai Eminescu

3. Sens giratoriu pe DN7, la intersecția cu strada Milano (DJ 602)

Valoarea totală a contractelor este de 560.000 lei, fără TVA. Ofertantul desemnat câștigător este SC Global Routes Expert SRL și urmează în cel mai scurt timp posibil semnarea contractelor. Deci această sumă este doar pentru documentația tehnică.

Cât de utile sunt aceste proiecte?

Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Aceste proiecte vor contribui atât la creșterea siguranței rutiere, cât și la creșterea capacității de circulație și vor fi realizate cu sprijinul autorităților, prin domnul președinte Hubert Thuma al Consiliului Județean Ilfov și domnul primar Gheorghe Pistol al orașului Buftea.”

Irinel Scrioșteanu, membru PNL, fost adminsitrator public al Consiliului Județean Ilfov, locuiște în Mogoșoaia și este practic pârghia administrației locale în minister. Dânsul este extrem de prezent pe social media unde comunică bine și chiar răspunde, dar doar întrebărilor care îi convin. Nu ne-a răspuns însă de ce preferăm astfel de soluții stupide și unde e soluția cu centura.

Cele 3 proiecte din Buftea la care face referire, nu vor avea impact major în desfășurarea circulației rutiere. Dânsul e priceput, dar e curios că susține așa bazaconii, doar pentru a se lăuda primarul cu ele:

– Pasajul pietonal de la intersecția din Centru va fi doar un veceu public, acolo e nevoie de un amărât de semafor.

– Giratoriul de la Stirbei Vodă va bloca și mai mult circulația, în lipsa centurii. E o intersecție grea, dar nu atât de circulată, și se impune doar o sistematizare/trasare/semnalizare corectă a ei.

– Iar Giratoriul de la DN7 oricum există, nu e nicio revoluție, doar trebuie refăcut pentru o siguranță sporită.

Irinel Ionel Scriosteanu: „Sunt proiecte de infrastructură mici, dar cu impact major în desfășurarea circulației rutiere în nordul județului Ilfov”

Impact major? Impact major asupra bugetului spart aiurea. Impact major ar avea centura orasului Buftea pe care o flutură din 2009 în ficare campanie electorală, timp în care Buftea e horor la capitolul trafic, poluare și siguranță rutieră.

E vorba de doar 5 km de drum, dar probabil nu s-au limpezit combinațiile imobiliare în zona aia.

Gvernul a aprobat lărgirea la 4 benzi pe tronsonul Parc Mogoșoaia – Centura București. O fluidizare a traficului în zonă, va aduce și mai mult tranzit de camioane în zona Buftea?

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *