Primăria Buftea procedează la fel cu această firmă?
Cum au ajuns asfaltarea, intretinerea strazilor si mobilierul urban dintr-un mare oras sa fie date unei firme pe cinci ani. Preturile au crescut de la 4 la 23 de milioane o banca, iar asfaltul va costa dublu
Administratia locala din Ploiesti, in frunte cu primarul social-democrat Iulian Badescu, ales in 2012 in functia de edil al municipiului, a acordat toate lucrarile de asfaltare a strazilor, intretinerea acestora si a trotuarelor, realizarea mobilierului urban unei singure firme, pe o perioada de cinci ani cu posibilitatea de prelungire a acordului-cadru la sapte ani si jumatate. Procedura de acordare nu apare in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), beneficiarul licitatiei fiind societatea Delta ACM 93 care ar fi participat la o selectie alaturi de alte doua firme prietene. In urma acestei proceduri de achizitii, preturile de intretinere s-au dublat iar altele au crescut de cateva ori.
Primaria Ploiesti pentru HotNews.ro: „Tarifele practicate sunt obtinute in urma procedurii de licitatie deschisa”.
Delta ACM 93 va asfalta la un pret trecut de dublul celui cu care Ploiestiul asfalta anul trecut. Cat priveste mobilierul urban, o banca montata in parcurile ploiestene va costa 23 de milioane de lei vechi, comparativ cu 450 de lei, cu cat se achizitiona acest tip de mobilier in anii trecuti. Interesanta este si procedura de achizitie. Numai trei firme au fost interesate sa concureze, comparativ cu orice alte licitatii din trecut sau prezent, in care primaria Ploiesti are de ales dintre cel putin 10-12 firme sau asocieri.
Aveau de gand sa dea lucrarile pe 12 ani, insa primarul a retras proiectul de pe ordinea de zi inainte de sedinta consiliului local
Municipalitatea ploiesteana a mai avut o tentativa, in luna mai a anului curent, de a acorda un contract de acest tip pe o perioada de opt ani, cu posibilitate de prelungire la 12. Dupa scandalul izbucnit in presa locala, primarul Badescu, initiatorul proiectului de hotarare, a retras, de mai multe ori de pe ordinea de zi propunerea, chiar inainte de inceperea sedintelor de consiliu local.
Cu dedicatie pe 5 ani, fara SEAP
Daca in ultimii ani achizitiile publice ale municipalitatii legate de lucrari de investitii publice s-au realizat prin sistemul electronic de achizitii publice (SEAP), odata cu instalarea in functie a noului primar, SEAP-ul a devenit un portal nefrecventabil pentru noua conducere.
Prin hotararea consiliului local 229 din iunie 2013, primaria anunta ca va concesiona intretinerea drumurilor si a tuturor lucrarilor de infrastructura (apa, canal, camine, asfaltari, reparatii, mobilier urban) pe o perioada de cinci ani, toata procedura neaparand pe sistemul de achizitii publice.
Ocolind sistemul de achizitii, preferandu-se doar publicarea anuntului de participare in Monitorul Oficial, fara o alta publicitate a licitatiei – site primarie, SEAP, presa scrisa, etc, in luna august 2013 s-a tinut o licitatie deschisa pentru respectiva afacere.
Legislatia achizitiilor publice specifica obligativitatea publicarii in Jurnalul European al Achizitiilor Publice a oricarei achizitii de bunuri sau servicii de peste 5 milioane de euro. Anuntul nu a aparut insa in Jurnal.
Citește intreg articolul pe hotnews.ro, accesând linkul de mai jos
astia de la hotnews.ro au fost abonati la toate firmele apropiate pe vremuri PDL . acum cand s-au schimbat stapanii au prioritate la cascaval cei din presa care i-au sustinut. Firma asta a cotizat ani intregi la PDL si trompetele lor , acum probabil a schimbat macazul si astia de la hotnews s-au inflamat. Daca o primarie greseste de asta se va acupa curtea de conturi . indiferent de modul cum se acorda un contract important este ce se face in urma acelui contract si cu ce costuri.
dar asta e alta poveste
Asta inseamna ca nu trebuie sa existe preocupari? Credeti ca aici este totul in regula?
dar dumneavoastra ce credeti?