De ce are nevoie o afacere in Buftea? (1)

De anul trecut, de la ultima abordare a subiectului pe acest site, afacerile din Buftea (cele ce se pot vedea din stradă, nu cele mari) nu s-au mișcat prea bine in direcția corectă, fiind destul de timide, cu mici excepții.

Mulți se intreabă care ar fi explicația pentru care nu prea reușesc micile afaceri in Buftea, cele de comerț mai ales, iar răspunsul vine in general firesc și miroase intotdeauna a resemnare și nepricepere. Dar intotdeauna altul e de vină… statul, criza, primăria, ghinionul, lapovița sau ninsoarea.

Poate vom face o discuție separată cândva despre cum pune sau nu pune primăria bețe in roate afacerilor din oraș. Sigur, taxele și incompetența statului sau criza mondială sunt evidente, dar pentru că ai vândut un teren și ai ceva euro in buzunar, nu te poți numi om de afaceri. Mai ai multe examene de dat până acolo! Mai depinde și de tine afacerea aia! Dacă ai bani de o investiție, nu e suficient să deschizi ușa prăvăliei și să aștepți să te calce clienții!

 

1. Creativitate, noutate, diferențiere

După părerea mea, o problemă pe care o au comercianții bufteni este in privința diferențierii de concurenții de pe piață. Mulți iși deschid prăvălii, fără nimic nou, foarte asemănătoare cu altele existente in apropiere, care nici ele nu o duc prea bine! Păi atunci cum te aștepți să faci tu treabă, dacă ăla nu face, iar tu ii urmezi aceeași linie? Concurența asta va duce clar la impărțirea clienților primului pe piață, ceea ce va insemna aproape sigur esecul ambilor. Cum s-ar zice… mori cu el de gât!

Despre asta am mai vorbit, iar ca o concluzie, eu zic că e loc in Buftea de afaceri, nu neapărat de nișă, dar cu suflu nou, unice pe piață. E adevărat, iți trebuie și mult curaj! Un exemplu… o vinărie, cramă cu vinuri de calitate. Nu jeguri făcute la lighean… Din câte am ințeles, a apărut deja o treabă de genul acesta, in blocul nou de lângă Știrbey. Nu am testat deocamdată calitatea vinurilor, dar știu că in Buftea nu se găsește un vin bun, nici in supermarketuri. 

Sau un bar/club/cârciumă cu muzică de calitate care să-ți lase loc de discuții la masă, nu să te acopere, fără fițe, cu bere la pahar/halbă, biliard, eventual evenimente organizate din când in când. Pui numai muzică pop/rock (din aceea de local, nu vă gândiți la greutăți) și nu-ți mai intră niciun țigan, niciun țăran și niciun cocalar, iar prin lipsa lor ai câștigat clienți de calitate.

Altceva nou in Buftea, care va merge doar dacă va avea prețuri foarte mici, e un magazin outlet de audio/video/electrocasnice, pe scara aia de fier făcută in Centru, la Meșteșugaru. In era comerțului și reducerilor pe internet, plus centrele comerciale de la intrarea in capitală, e greu de crezut că va merge această afacere! Pentru astfel de afaceri, noi și diferite, iți trebuie totuși o promovare bună, nu e suficient să iți faci un cont pe facebook și să stresezi lumea la greu cu reclame proaste.

Dacă am adus vorba de asta, putem remarca și slaba prezență pe internet a afacerilor buftene, mulți ignorând acestă modalitate de promovare sau chiar de vânzare. O greșeală fatală pentru mulți, care uită că suntem in 2012. Imi puteți da exemple de afaceri locale ce se promovează cât de cât bine pe internet? Eu știu doar Rezid Imobiliare care deține și bufteaservicii.ro și care are 3 puncte de lucru (centru, studio, crevedia), surprinzător, dacă ne gândim cât s-a restrâns activitatea din acest domeniu. 

Dacă ai o cafenea, e bine să ai un cont de FB unde să pui poze cu cafele luate de pe net și să urezi dimineți frumoase, dar e mult prea puțin și banal… Iar banalul nu vinde! Apropo de asta, tot in blocul nou de la Stirbey s-a deschis o cafenea elegantă, dar care are mare nevoie de reclamă când nu o pui in drum, unde nu e trafic. Dar e zonă cu potențial și probabil proprietarul știa, vâzarea apartamentelor din acel bloc și viitoarea construcție a Tribunalului Ilfov putând ridica afacerea.

Pe contul de FB „Expresul de Buftea” am acceptat „ca prieteni” multe afaceri locale, dar aproape niciuna nu mi-a trezit interes. Ba pe unele le-am și scos sau le-am raportat ca spam pentru că mă disperau cu reclame multe și proaste. Nu așa de face… Iți trebuie creativitate ca să atragi! Contul de FB sau pagina de internet trebuie să fie oglinda afacerii. Dacă e neatrăgătoare sau respingătoare pe internet, ghici cum va fi in realitate!

 


Ieri și azi la terasă

Concurența in afacerile buftene

Ce afaceri (nu) se mai mișcă prin Buftea

Afaceri de criza in Buftea

Concurenta supermarketurilor – Penny vs Plus

Afacerea anului in Buftea – ridicarea masinilor

]]>

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *