Primele piste de biciclete din Buftea sunt 100% pe câmp. Am descoperit unde și de ce.
Vestea buna: avem pista de biciclete, Vestea proasta: e făcută pe mijlocul câmpului. M-am întrebat oare de ce? De ce n-a făcut-o pe marginea pădurii, ca prelungire a Aleii Cu Brazi?
Aparent fără legătură, la ședința ultimă s-a aprobat un PUZ pentru un ansamblu rezidențial în mijlocul câmpului. M-am întrebat oare de ce? Cine e nebun sa facă un PUZ in mijlocul câmpului? Și apoi am localizat exact PUZ-ul. A picat din întâmplare direct de-a lungul acestei piste. Și apoi am scos extras de carte funciară. Și am văzut al cui e PUZ-ul… Al doamnei Ioana Năstase, mama primarului.
Avem un proiect pe PNRR pentru piste de biciclete. Dar ele nu vor lega așezările, cartierele, localitățile. Nu vor fi de-a lungul lacurilor, nu vor lega Buftea-Crevedia-Mogoșoaia-Corbeanca. Ele vor lega PUZ-urile pentru ansambluri rezidențiale de pe câmp ale familiei Pistol. Bani europeni pentru a creste valoarea proprietăților primarului.
Proiectul se numește „Dezvoltarea infrastructurii pentru transportul verde – piste de biciclete în oraşul Buftea, judeţul Ilfov” în cadrul PNRR/2022/C10/11.4, PNRR/2022/C10/11.3, Runda I, iar valoarea totală generală a investiţiei: 17,958,438.20 lei cu TVA inclus.
- „Dezvoltarea infrastructurii pentru transportul verde – piste de biciclete în oraşul Buftea, judeţul Ilfov” este de: 15,061,400.16 lei cu TVA inclus
- „Dezvoltarea infrastructurii pen,_tru wtransportul verde – piste de biciclete în oraşul Buftea, judeţul Ilfov” – STAŢII DE INCARCARE este de: 2,897,038.04 lei cu TVA inclus
Stații de încărcare pentru biciclete electrice. Eu, biciclist, încă nu am văzut pe cienva în Buftea cu bicicletă electrică. Contribuția din bugetul local al UAT Buftea pentru acest proiect este de 2 331 181 lei. Sunt 466 000 euro din banii buftenilor.
Pentru mine personal și aceste piste pe câmp sunt bune. Eu voi fi bufteanul care le va folosi cel mai mult. Alerg câte 10 km o dată și biciclesc câte 50 km, sunt ok, chiar dacă nu duc nicăieri, nu ajută traficul, turismul și poluarea, eu o să mă bucur de ele. Dar n-ai cum să nu fii trist când știi că se cheltuie 18 000 000 lei pe 11 km de piste, 100% pe câmp. 326 000 eur/km.
Păcat că la banii ăștia nu sunt pe marginea lacurilor sau străzilor principale, să le folosească 1000 de oameni pe lună, nu doar 50.
Ele efectiv ating doar PUZ-urile familiei Pistol și ale apropiaților. La banii ăștia europeni cheltuiți e trist să ajute doar la vânzarea terenurilor unora. E trist că așa sunt prioritățile în Buftea…. canalizare pe câmp, parc pe câmp, piste pe câmp. Acum înțelege toată lumea de ce a ascuns acest proiect și nu a vrut să ne spună pe unde vor trece. Sigur că o să vină să spună că va face și pe lac și pe străzi. Nu il doare gura.
Sunt convins că oamenii care vor mai mult de la viață, care sunt dezghețați și responsabili, care isi doresc cu adevărat piste, mă înțeleg. Cei care mă înjură că exagerez, oricum nu vor folosi aceste piste. Pentru ei nu contează cum se cheltuie banul public, ci doar că se cheltuie.
Pistele făcute cu bani europeni sunt în două zone ale orașului.
Hărțile sunt preluate din proiectul original, pistele fiind reprezentate cu diferite culor, roșu, galben, albastru, în funcție probabil de construcția lor.
Pe zona Flămânzeni, în loc să meargă pe marginea pădurii, pe Aleea cu Brazi, pista începe din str. Făgăraș, pe unde sunt PUZ-urile familiei Pistol (cercurile negre). Interesant e că pista a luat în totalitate locul străzii, care ar fi trebuit prelungită până la pădure, pentru ca și ceilalți proprietari din zonă să aibă acces auto la terenurile lor. In locul străzii a fost făcută o pistă de biciclete, iar accesul la celelalte proprietăți va fi blocat paote pentru totdeauna.
Pe zona Tamași, pistele au luat-o pe mijlocul câmpului, în loc să fie pe drumul judențean care leagă Buftea de Corbeanca. Au urmărit cam traseul canalizării, pe care Pistol a făcut-o pe câmp, în loc de drumul județean. Pistele pleacă din zona barierei, pe la Mircea Măcelaru și ajunge pe câmp, pe la moșia cea mare a primarului, ieșind în drumul județean, exact unde mai e un PUZ al mamei lui (cercuri negre). Pistele nu trec pe lângă pădure.
La Chitila, foto, pista de biciclete a fost făcută unde era nevoie… pe marginea lacurilor si parcurilor.
Cum era o pista care sa înceapă din Studio, Calul Bălan, Domeniul Știrbey, Pepinieră, Parcul dintre Flori, Buciumeni, apoi pe cursul râului, până în Parcul Mogoșoaia? Cam pe aici trebuia făcută pista de biciclete de 336 000 eur/km, și apoi făcută aia pe câmp.
Sub numele de pista de biciclete, acestea sunt viitoare drumuri pentru betoniere.