Noile Maxi-Taxi… dar năravul?

Firma Millenium Trans ce deține traseul Buftea-Chibrit a introdus pe traseu mașini noi, care oferă condiții foarte bune de transport persoane. Masinile au mai multe locuri, peste 50, si pe scaune si in picioare si pleacă din 15 in 15 minute. 

Ati crede că s-a schimbat ceva in bine! Să sperăm, dar să nu zicem hop… la 30 iunie 2014 expiră licența pe acest traseu și se va organiza un concurs pentru atribuirea licenței pentru următorii ani, de către Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti – A.M.T.B., din subordinea Ministerului Transporturilor.

Mai multe firme sunt interesate să preia acest traseu, care e cel mai profitabil din România (!!!), inclusiv Primăria Buftea. Se pare că patronul de la MiIlenium i-ar fi propus lui Pistol cam ce am sugerat noi, in articolul de mai jos, acum 2 ani, pe vremea lui Stoica. Adică primăria să cedeze autobuzele către Millenium.

Problema anului și (poate) soluția anului

 

Pistol nu poate accepta asta, ar fi sinucidere curată pentru el, toată lumea asociindu-l apoi cu această afacere. Primarul Pistol ar fi putut băga pe traseu cele 4 autobuze ale primăriei, pe sistemul de succes din Volutari, unde sunt mult mai multe. Astfel, prețul unei călătorii ar fi fost mai mic, cel mai probabil.

Numai că Millenium Trans nu poate fi invinsă așa ușor. De fapt, nu poate fi invinsă deloc! Patronul ei este Ilie Cobrescu, președintele Federeației Naționale a Transportatorilor și are o uriașă influență la Ministerul Transporturilor, contribuind substanțial la stabilirea criteriile de evaluare după care se atribuie traseul. Unul dintre cele mai importante criterii este vechimea pe traseu, capitol la care Millenium nu poate fi bătută, ea operând de foarte mulți ani pe traseul acesta. Pentru vechime neintreruptă, la fiecare an se acordă un punct. 

Criterii de evaluare 2014-2020

Deci Millenium nu poate fi bătută cu astfel de criterii și pentru a fi sigur de victorie, nu au avut de făcut decât să-și achiziționeze aceste mașini noi. Nicio firmă nu și-ar fi putut permite achiziționarea de mașini noi, atâta timp cât exista acest criteriu de evaluare… vechimea neîntreruptă a operatorului de transport rutier pe grupa de trasee. Unele firme care ar dori să participe la licitație au contestat in instanta acest punct, care ar incălca legislația din domeniul concurenței. 

Innoirea parcului de microbuze in „an electoral” nu ne garantează condiții civilizate de transport in continuare! Să sperăm totuși că nu vor reintroduce vechile și micile microbuze, mai profitabile pentru ei, după obținere licentei de traseu pentru următorii 6 ani

Oare vom avea parte in continuare de ani de chin cu maxi-taxi, stat in picioare, incidente, căldură, accidente, miros infect, inghesuială, mult timp pierdut, bătaie de joc din partea șoferilor?

Interesant de văzut e dacă după atribuirea din nou a traseului celor de la Millenium, Pistol va menține autobuzele RATB, care au tarife mai mici pentru călători, dar afectează serios incasările ceor de la maxi-taxi. Primarul ar putea negocia condiții mai bune de transport pentru bufteni (pret-confort-rapiditate), in schimbul renunțării la autobuzele RATB, care oricum costă destul de mult.

Pistol nu va putea rezolva problema transportului

]]>

9 raspunsuri
  1. Aristotel
    Aristotel says:

    Dad de ce asociem acum aceasta linie maxi Taxi cu Ilie Cobrescu cand pana mai deunazi o asociam cu fostul primar. Pistol se pregateste cumva sa renunte la falimentara linie a primariei care inghite foarte multi bani pentru exploatare/functionare si intretinere? Ar fi pacat. Cativa navetisti depind de aceasta linie si nu au o situatie sociala foarte buna. Dar ce mai conteaza ce vor ei….`

    Răspunde
  2. Cosmina
    Cosmina says:

    Ok,au bagat masini noi,care momentan sunt foarte bune si tot momentan au un aspect placut,dar e de ajuns sa scrie unu pe scaun si da tonul 🙁 Pacat la merg LA FEL DE INCET !

    Răspunde
  3. Cu Bilet
    Cu Bilet says:

    …”[i]Primarul ar putea negocia condiții mai bune de transport pentru bufteni (pret-confort-rapiditate), in schimbul renunțării la autobuzele RATB, care oricum costă destul de mult.[/i]”…

    De ce induci aceasta idee expresule?

    In schimb primarul ar putea negocia pentru introducerea inca unui autobuz pe linia 460 si cat mai multe controale.
    Sa vezi atunci ce putin costa autobuzele RATB.

    Răspunde
  4. Cu Bilet
    Cu Bilet says:

    Acum 460 te lasa la metrou si te duce pana la Damaraoaia (capatul lui 331).

    Nu mai este de pierdut aceasta ocazie. Trebuie sa tragem de ea nu sa spunem primarului sa renunte.

    Răspunde
  5. alexpp
    alexpp says:

    Asa a fost si data trecuta……….si dupa 1 an au aparut ”mercedesurile” albastre.In prima vara spuneau ca cica alea mari sunt pe ruta Constanta.De parca rutele erau castigate la pachet…..

    Răspunde
  6. Trasura
    Trasura says:

    Dar totusi concurenta ar trebui sa faca ca serviciile si preturile sa fie atractive pentru client. O concurenta cat de cat solida. Adica sa fie iar monopolul la astia si o sa fie bine pentru amaratul de buftean ?!?

    Este loc pentru ambii operatori pe piata si ne gandim ca nici RATB nici maxi taxi nu ofera servicii la nivel bun pentru calator. (Unul sta prost cu timpul de asteptare intre autobuze iar altul cu durata unei calatorii si aglomeratia).

    Tu spui sa renunte primaria la RATB si atunci maxitaxi va oferi pret bun, confort si rapiditate. Ce te face sa crezi ca se va oferi asa ceva? Au fost ani buni singuri pe piata si au oferit opusul. Crezi ca din cauza RATBului nu ofera ei asa ceva? Cat au fost singuri pe piata au tras doar sa se imbogateasca, stiind ca nu exista alternativa.

    Adica sa dam vrabia din mana pentru cioara de pe gard!?!

    La un moment parca pentru transportul preorasenesc se lauda si consiliul judetean.

    „Se pare că patronul de la MiIlenium i-ar fi propus lui Pistol cam ce am sugerat noi, in articolul de mai jos, acum 2 ani, pe vremea lui Stoica. Adică primăria să cedeze autobuzele către Millenium.” – interesant daca e adevarat sau e doar o vorba

    „Pistol nu poate accepta asta, ar fi sinucidere curată pentru el, toată lumea asociindu-l apoi cu această afacere.” – si daca negociaza cu maxitaxi si scoate RATB nu este sinucidere ?

    Interesant cum cei din Voluntari pot avea transport iar noi nu.

    Răspunde
  7. Trasura
    Trasura says:

    [url]http://www.primaria-voluntari.ro/servicii/transport/[/url]

    [url]http://www.primaria-voluntari.ro/servicii/transport/prezentare.php[/url]

    [url]http://www.primaria-voluntari.ro/servicii/transport/grafice.php[/url]

    [url]http://www.primaria-voluntari.ro/servicii/transport/tarife.php[/url]

    Asteptam si Buftea !!!

    Oare cat o sa ne afecteze ca PNL nu mai este la guvernare?

    Răspunde
  8. Bogdan Tobă
    Bogdan Tobă says:

    Pe tema asta am primit un comunicat de la CJ Ilfov: Exact ce spuneam… Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti – A.M.T.B si criteriile de evaluare sunt contestate. Se fac presiuni pe AMTB si implicit firma Millenium.

    [i]”Marian Petrache solicita transferarea AMTB in subordinea
    Consiliului Judetean Ilfov

    Presedintele Consiliul Judetean Ilfov, Marian Petrache solicita transferarea cat mai urgenta a A.M.T.B.-Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti din subordinea Ministerului Transporturilor, in subordinea Consiliului Judetean Ilfov si a Consiliului General al municipiului Bucuresti.

    Acesta solicitare vine, cu atat mai mult cu cat astazi, 04 martie, in cadrul seminarului “Dezvoltarea transportului urban in zona metropolitana Bucuresti”, organizat de Ministerul Transporturilor, audienta a solicitat demisia presedintelui Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti.

    A.M.T.B. este institutia publica desemnata sa asigure politica privind planificarea strategica, monitorizarea si avizarea activitatilor privind autorizarea, organizarea si controlul functionarii serviciilor de transport public de calatori in zona metropolitana Bucuresti-Ilfov, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale si transport naval.”[/i]

    Răspunde
  9. Bizu
    Bizu says:

    eu cred ca important ar rebui sa fie sa avem un transport in comun civilizat si eficient . Eu unul m-am cam saturat de ajutoarele astea sociale mascate , care se fac tot pe banii nostri , ai celor care platim impozite .

    Răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *