De ce nu avem incă transportul local
Eugen Duță, mai nou insărcinat cu problema transportului in Buftea, scrie pe blogul său despre problemele pe care incă le intâmpină mult trâmbițatul și așteptatul transport buftean.
Mie mi-a povestit despre ce e vorba, dar am fost rugat să nu fac nimic public, pentru a nu primi bețe in roate, dar probabil și pentru că nu avea AP-ul (avizul părintelui). Intre timp părintele și-a chemat ziaristul cu pedale și a trasat direcțiile și motivele nereușitei.
Din câte știu, primăria a inființat o nouă societate a consiliului local (despre ea vorbim altădată), pe sistemul Buftea Admin, care va inghiți și angajații ADP, plus Eugen, care societate va gestiona si transportul cu noile autobuze. Evident, in cazul in care se va obiține licența de transport… deocamdată noile și scumpele autobuze sunt bune doar să-și facă poze jucătorii oaspeți la stadion, după ce dau gol.
Iată varianta despre problema transportului direct de la sursă. Să sperăm că vom afla repede și corect și celelalte episoade.Vreți nu vreți, vrea nu vrea, el va fi vocea oficială de acum incolo in privința acestei probleme! El va trebui să ințeleagă că de acum, va lucra cu banii noștri și va trebui să dea explicații sau să fie tras la răspundere, dacă e cazul. Că așa e in sportul cu banii publici!..
Episodul 1 – Cum să dai o licență de traseu, mereu, legal și fără bătăi de cap aceluiași operator de transport?
Mda, daca si ce se scrie pe bufteni.ro e adevarat, treaba e destul de trista. Daca tot s-au cheltuit banii pe masini noi, acestea ar trebui sa circule. Duta e nascut in 1987?
Cu alte cuvinte nu o sa putem sa-i dam niciodata afara pe astia de la maxi-taxi. Abia acum inteleg de ce vor sa mearga autobuzele pe Chitila, sa nu se intersecteze cu licenta astora.Chiar mi se parea aiurea traseul ca e mult mai rapid prin Mogosoaia.E greu ce vor ei sa faca, mai ales fara sustinerea Consiliului Judetean. Interesanta si hotararea celor de la judet.Castiga Stoica capital de imagine acu.Bravo lui daca aia nu sunt in stare sa dea o aprobare.
Interesant este care va fi intervalul de succedere intre autobuze tinand cont de posibilul traseu prin Chitila plus ca sunt doar patru autobuze. Cel mai probabil unul la 30 de minute.
Oricum mi se pare ceva suspect.Eu stiam ca licentele de traseu le emite ARR ce treaba are Consiliul Judetean?
Mesaj primit pe Facebook, semnat Mariana Mihăilă
[quote]Asteapta fonduri de la partidul din partea caruia va candida , dar din pacate acestea se lasa asteptate !!! Pe aceasta cale ii transmit domnului primar ca atat timp ce umbla cu steagul pacii pe la fiecare partid, ca el va candida numai din partea acelui partid care ii va da fonduri cred ca va ramane cu stagul in mana in semn de pace sufleteasca pt dansul , pana acum a avut noroc dar sa nu il forteze.Si bani pt trasportul local nu are si nici nu cred ca va avea vreodata, ca sacul oamenilor de afaceri pe care ii cheama el la primarie si le cere bani pt nevoile primariei a ajuns la fund ; astazi le a facut adunarea pt cadourile de Mos Craciun . VA LAS PE DUMNEAVOASTRA SA TRAGETI CONCLUZIILE.[/quote]
Parca spuneai ca esti impartial si ca nu lasi mesajele oricarui anonim sa zburde pe acest site. Societatile comerciale de care vorbeste individul cu faceebook-ul nu fac sponsorizari pentru primarie. Sponsorizarile se fac Orasului Buftea si se impune ca sarcina unitatii administrativ teritoriale sa foloseasca aceste bunuri doar pentru scoli, gradinite, batrani, in speta pentru cadouri de Craciun ce se acorda copiilor si altor categorii defavorizate..Potrivit art.1, al. 2 din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea ” , contractul de sponsorizare se încheie în formă scrisă, cu specificarea obiectului, valorii şi duratei sponsorizării, precum şi a drepturilor şi obligaţiilor părţilor. Iar în temeiul acestor sponsorizari firmele beneficiaza de reducerea bazei impozabile cu echivalentul sponsorizarii. Aceste sponsorizari se fac de vreo 20 de ani, nu le-a inventat Primaria Buftea si sunt perfect legale, bunurile neramanand in patrimoniul acestei institutii publice. Asa ca nu inteleg de ce unii magari ajung sa se lege si de bietele cadouri pentru copii.
Da, eu așa am spus, că sunt imparțial, dar niciodată n-am zis că nu las mesajele anonimilor. Cum să interzic anonimii?
Și in plus, nu e anonim, mesajul de mai sus, am și specificat, aparține doamnei Mariana Mihăilă.
Idei putine, dar proaste. Lasa ca vine Pistol, cand o castiga primaria, cu solutii viabile. Ce il criticam pe actualul, va fi nimic atunci.
Hai zuzi, ne lasi. Unde e Talasman, ala de venea cu cersitul de 1 martie, 8 martie, ziua copilului, ziua bamei, ziua recoltei, Craciunul, an nou si multi alti sfinti ?
Persoanele desemnate ale primariei ar trebui sa stie ca traseele interjudetene sunt atribuite pe 5 ani adica 2008-2013.
Metoda de punctare o gasiti aici foarte explicit:
http://www.arr.ro/files/legislatie/nationala/0182_2007.pdf
pag 9
Deasemenea mai recomand un link celor din primarie:
http://www.arr.ro/doc_304_Legislatie-nationala_pg_0.htm
Cand s-au hotarat sa ne cheltuie bani pe niste autobuze pe care nu le vor putea folosi pana in 2013 trebuia sa citeasca si ei putin din legile astea. Dar cine ?
O sa vedeti voi autobuzele primariei pe traseu cand oi fi eu popa. Sper sa raspunda pentru gaura din bugetul la care eu personal sunt cu impozitele la zi. Si oricum din proprie experienta va spun ca primarul nostru a facut cea mai proasta achizitie din punct de vedere calitativ ale vehiculelor.
Cand ai legea de partea ta si mai ai si influenta acolo unde trebuie, imi este greu sa cred ca iti poti permite sa lasi autobuzele unei institutii sa iti faca concurenta. Nu exista nici un motiv pentru care firma privata ce opereaza pe traseul Buftea – Bucuresti sa faca compromisuri. Care dintre voi in locul celor de la firma privata ati risca sa pierdeti 50% din calatori? Cred ca nimeni si mai cred ca ati incerca sa va folositi de toate chichitele legale si toata influenta sa impiedicati aceste lucruri sa se intample. Imi aduc aminte de Gelu Clit cand a oferit alternativa -TRENUL-, insa cei care fac naveta si se plang de conditiile din maxi-taxi, ori nu au legaturile potrivite, ori sunt comozi si nu folosesc si acest mijloc de transport. Pana in 2013 vrem nu vrem, firma privata va opera pe acest traseu fie ca ne convine sau nu, iar autobuzele institutiei vor putea fi folosite DOAR DACA FIRMA PRIVATA VA DORI ACEST LUCRU, pentru ca are legea de partea ei.
Domnul Liviu Negoita ar trebui sa citeasca el mai bine Legea nr. 163/2011 si Ordinul nr. 353/2007al Ministrului Administratiei Si Internelor modificat prin Ordinul 182/2011, si sa se dumireasca ca traseele dintre localitatile din Ilfov si Bucuresti sunt acum trasee judetene, desi pana la data de 25 iulie 2011 aceste trasee erau considerate trasee locale conform art. 3 din OUG nr. 109/2005, punctul 40 coroborat cu punctul 48, si nu interjudetene( stai prost cu legislatia amice). Fiind trasee locale poate citeste si domnia sa actele normative existente( Legea nr. 51/2006 si Legea nr. 92/2007) si afla ca pana in august 2011 serviciul de transport local se delega direct de catre Consiliul local Buftea si ca nu avea nicio legatura cu trasele interjudetene. Inainte de a ne pune pe noi sa citim legislatia poate ai bunul simt sa citesti dumneata si sa nu arunci cu marlanii politice fara sa ai habar, ca daca ti-ai facut probabil studiile la APACA si nu prea stii despre ce e vorba, dar iti place sa scrii, asta nu inseamna ca orice functionar din administratia publica e idiot si nu e in stare sa desluseasca actele normative. La data efectuarii licitatiei pentru autobuze si la data cumpararii lor taia si spanzura Consiliul local Buftea.
Adevarul e ca trebuia sa viseze primarul si alti fraieri, cu 6, 7 luni inainte , ca unii rosii, galbeni sau portocalii au interese ca maxi taxi sa detina monopolul in Ilfov si ca le vor lua de sub nas serviciul de transport local si il vor transforma in transport judetean ca sa aiba ei ce sa suga in continuare.
40. „traseu – parcurs care asigura legatura dintre capul de traseu de plecare şi capul de traseu de destinatie, pe care se efectueaza transport rutier public de persoane prin servicii regulate şi servicii regulate speciale. În functie de amplasarea capetelor de traseu şi de itinerarul dintre acestea, traseele pot fi locale, judetene, interjudetene şi internationale. Traseele dintr-o asociatie de dezvoltare intercomunitara având ca obiect transportul public rutier de persoane prin servicii regulate sunt considerate trasee locale. Traseele dintre municipiul Bucuresti şi alte localitati sunt trasee interjudetene, cu excepţia traseelor dintre municipiul Bucuresti si localitatile din judetul Ilfov, care sunt TRASEE LOCALE”.
48. transport rutier interjudetean – transport rutier care se efectuează intre capul de traseu de plecare şi capul de traseu de destinatie, situate pe teritoriul a două judete diferite, cu sau fara tranzitarea unuia ori mai multor judete; în sensul prezentei ordonante de urgenta, transportul rutier dintre municipiul Bucuresti şi alte judete este considerat transport rutier interjudetean, cu excepţia transportului dintre municipiul Bucuresti şi localităţile judetului Ilfov, care este considerat TRANSPORT LOCAL;”
De ce nu se arata domnia sa indignat ca desi Ordinul nr. 353/2007 permite largirea programului judetean de transport cu noi trasee, Consiliul Judetean nu se arata interesat din diverse motive obscure, de natura politica si comerciala?
Art. 16.1. din Ordinul 353/2007 – „(1) Programul de transport realizat prin curse regulate între judetul Ilfov şi municipiul Bucuresti este considerat judetean şi va fi preluat pe baza de protocol de catre Consiliul Judetean Ilfov de la Autoritatea Rutiera Româna.
(2) Procedura de eliberare a licentelor de traseu pentru traseele cuprinse în Programul judetean de transport Ilfov se face în conformitate cu prevederile prezentei norme.
(3) Eliberarea licentelor de traseu pentru traseele judetene dintre judetul Ilfov şi municipiul Bucuresti se face de catre agenţia A.R.R. Ilfov, în baza hotararii Consiliului Judetean Ilfov.
Art. 17. din Ordinul 353/2007 ” – In perioada de valabilitate, programele de transport judetene pot fi actualizate astfel:
a) prin prelungirea traseelor existente, respectiv modificarea unuia sau ambelor capete de traseu, dar numai la initiativa autoritatilor administratiei publice judetene si după aprobarea prin hotarare a acestora, cu conditia ca acestea sa nu se suprapuna peste traseele existente;
b) prin introducerea de NOI TRASEE, la iniţiativa autoritatii administraţiei publice judetene şi după aprobarea prin hotarare a acesteia;
c) prin modificarea numarului de curse de catre autoritatea judeteană de transport, dar numai la solicitarea consiliului judetean şi după aprobarea prin hotarare a acestuia;
d) prin modificarea orelor din graficele de circulatie de catre autoritătile judetene de transport, dar numai la solicitarea consiliului judetean şi dupa aprobarea prin hotrare a acestuia;
e) prin introducerea de statii de către autoritatile judetene de transport, dar numai la solicitarea consiliului judetean si după aprobarea prin hotarare a acestuia;
f) prin eliminarea de statii de catre autoritatile judetene de transport, dar numai la solicitarea operatorului de transport rutier şi după aprobarea prin hotarare a consiliului judetean;
g) pentru un traseu care nu a fost atribuit in două sedinte de atribuire.
h) prin eliminarea traseelor care urmează a fi incluse în programul public local din cadrul asociatiilor de dezvoltare intercomunitare, dar numai cu acordul operatorului de transport rutier şi numai după aprobarea prin hotarare a consiliului judeţean .”
Si nu e cazul sa isi dea cu presupusul asupra calitatii autobuzelor ca nu imi aduc aminte sa le fi verificat dumnealui din punct de vedere tehnicsau pe baza ofertei depusa de castigatorul licitatiei.
Pe langa faptul ca este foarte desteapta, domnisoara Zuzi este si foarte frumoasa, cel putin asa am auzit. Ce zici ZUZI ne vedem la o cafea?
buna seara…
asta seara am venit acasa pe la gara Sabareni …si ce sa vad ….SENS GIRATORIU……………………..URA……………………..dupa atata timp…………si dupa atatea demersuri…….dar am reusit….multumesc celor care m-au sprijinit de acum doi ani…….
BG / Nr. 1609 – 63 / 02.03.2010
Către: Domnul Bezdedeanu Răzvan
bezdedeanu@yahoo.com
Spre ştiinţă : SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
DEPARTAMENTUL RELAŢII CU PUBLICUL Doamnei Director Oana Marina Brâncoveanu
Obiect: Memoriul nr. 15 D/ 122 / 21.01.2010
Ca urmare a memoriului adresat Secretariatului General al Guvernului şi remis Instituţiei Prefectului spre soluţionare, cu privire la realizarea unor indicatoare rutiere (trecere de pietoni sau restricţie de viteză) la intersecţia DN 7 cu un drum judeţean, s-a solicitat punctul de vedere al reprezentanţilor din cadrul Direcţiei Siguranţa Circulaţiei – Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A., care, prin adresa nr. 92 / 4 266 ne-a comunicat următoarele :
Zona cuprinsă între km 14+500-km 22+400, de pe raza judeţului Ilfov, a fost tratată în proiectul ,,Sporire capacitate de circulaţie D.N. 7 km 11+200 – km 30+800,, ca fiind în afara limitelor de intrare/ieşire din localitate.
Din acest motiv, nu au fost executate treceri de pietoni decât la km 16+529, la capătul liniei RATB, în vecinătatea zonei industriale.
Intersecţia DN 7 km 17+750 cu DJ 602 km 37+100, se află în atenţia specialiştilor pentru reconfigurarea acesteia, avându-se în vedere creşterea traficului rutier în zonă, cu cca 50% faţă de anul 2005 (anul implementării proiectului sus menţionat). Reproiectarea şi reamenajarea intersecţiei va fi realizată în funcţie de alocarea fondurilor necesare pentru execuţia unor astfel de lucrări.
Pentru a veni în întâmpinarea solicitării dvs., ca o măsură imediată, se va institui în zona intersecţiei DN 7 km 17+750 cu DJ 602 km 37+100, o restricţie de viteză, de 70 km/h, prin instalarea de indicatoare rutiere, prin grija DRDP Bucureşti.
P R E F E C T
DAN CORNEL BARANGA
SUBPREFECT
DANIEL TUDOREL ZAMFIR
Dezvoltare Economică,
Monitorizarea Serviciilor Publice Deconcentrate,
Afaceri Europene şi Cooperare Internaţionala,
Informare, Relaţii Publice şi Secretariat
NICOLAE BIŢĂ
Întocmit, Consilier Bobe Gabriela
[quote name=”CIPRIAN”]Ce zici ZUZI ne vedem la o cafea?[/quote]
Sau la o partida de popice…
[quote name=”nume”][quote name=”CIPRIAN”]Ce zici ZUZI ne vedem la o cafea?[/quote]
Sau la o partida de popice…[/quote]
Stai sa termine cu ceilalti.
[quote name=”CIPRIAN”] Imi aduc aminte de Gelu Clit cand a oferit alternativa -TRENUL-, insa cei care fac naveta si se plang de conditiile din maxi-taxi, ori nu au legaturile potrivite, ori sunt comozi si nu folosesc si acest mijloc de transport. [/quote]
Bine că a descoperit el gaura de la covrig, iar tu crezi că a făcut istorie cu asta! Incă din 2008 tot latru pe aici de alternativa cu trenul!
[url]http://expresuldebuftea.ro/opinii/opinii-locale/479-avem-un-trafic-ce-facem-cu-el[/url]
[url]http://www.urbaniulian.ro/2009/01/05/ideea-unui-expres-de-buftea/[/url]
[url]http://expresuldebuftea.ro/acasa/utile-buftea/238-trenuri-buftea[/url]
[url]http://expresuldebuftea.ro/opinii/opinii-locale/818-in-asteptarea-trenului#comment-22812[/url]
Răzvane, mă bucur pentru sensul giratoriu, așa sigur nu vor mai muri bufteni acolo, dar ești conștient că va fi trecut la realizările primăriei, nu?
Pai normal ca au trecut la realizarile primariei, Domnul Primar e as la a-si insusii realizarile altora, la asta se pricepe cel mai bine, cum se face ceva in oras cum apare hop top cu fotograful personal…hop top o poza si gata se trece la realizarile Domnului Primar. Tot la fel de as e si atunci cand trebuie sa isi acopere ” afacerile ” , tot la fel, hop top, inventeaza diverse scenarii si arunca vina in ograda altora ! Din ce vad eu , e clar ca Domnul Primar a vrut aceste autobuze cu orice pret ( probabil spaga grasa), fara sa aibe siguranta ca le poate folosi, de fapt el este in primarie din 2004 si mi-e imposibil sa cred ca nu stia cum stau lucrurile cu posibilitatea de a folosi aceste autobuze. Probabil s-a mers pe premiza ca important e sa le cumpere ( sa fie multumiti cei implicati ) si apoi se va gasi o idee cum sa forteze mana altora cu diveste metode meschine de manipulare politica, e singura explicatie care imi trece prin minte, si sa ne lase cu prostiile ca pentru bufteni ! Nu mai cred nimic, cum sa cred cand din bugetul local au disparut sume cu multe zerouri , sume asupra carora ar trebui sa vegheze acesti angajati ai primariei si domnul primar , bugetul local se risipeste pe fel de fel, dupa cum se iveste vrun interes , si atunci , eu, ca un simplu cetatean cum sa mai cred in ei ?
Este o vorba romaneasca care i se potriveste de minune antecomentatorului meu, cetatean simplu si onest cum zice el. [i]Esti de-un alb imaculat, ca *****cenzurat*****![/i]
Primarul asta poate *****cenzurat*****
[quote name=”dibacyu”]Primarul asta poate *****cenzurat*****[/quote]
Ati innebunit cu totii. Cum poti sa zici una ca asta? Respecta limita dintre atac/misto si nesimtire
Draga mea Zuzi! Ai dreptate legea s-a schimbat. Dar tu tot nu ai inteles-o bine. Traseu judetean inseamna transportul public de persoane in oricare judet al tarii in afara de ilfov ; traseu interjudetean insemana intre doua judete diferite, iar Bucuresti Ilfov a ramas TRANSPORT LOCAL DRAGA MEA. Sa inteleg ca ai studiat si tu putin legea, dar nu uita un lucru: pe licentele de traseu scrie clar si daca vrei iti si arat una 2008-2013.
SI ORICUM DRAGA MEA ZUZI EU V-AM DAT UN LINK SA IL CITITI NU SA STAU SA FAC UN COMMENT CU TOATA LEGEA SAU SA TI-O EXPLIC EU. MA BUCUR CA MACAR TU AI CITIT CEVA, BINEINTELES LA SESIZAREA MEA, CA ULTIMA PERSOANA DESEMNATA CU CARE AM STAT DE VB IN PRIMARIE PE TEMA ASTA NU STIA PE CE LUME TRAIESTE.
BV TIE, DAR INTELEGETI-VA LEGEA O FACE STITI VOI CINE SI EU SUNT DE PARTEA LOR.
Si inca ceva . Daca urmezi likul asta [url]http://www.arr.ro/doc_351_Transport-rutier-public_pg_0.htm[/url] si te uiti pana jos o sa gasesti „Publicam aici Programul de transport interjudetean 2008 – 2011.” il deschizi ca e un fisier excel si o sa vezi cod traseu 23423 traseul Bucuresti Buftea apoi iti dai seama ca de fapt la data la care a fost atribuit a fost considerat transport interjudetean. Totodata te informez ca programul s-a prelungit in 2010 cu inca 2 ani , conform licentelor de traseu, si se numeste programul de transport judetean 2008-2013 deci in concluzie m-am exprimat cat se poate de corect spunand „programul de transport interjudetean ,dar treaba asta e o necunoscuta pt voi si asta se va respecta pana in 2013.Asta e una . A doua este urmatoarea : orice licitatie mare in ceea ce priveste transportul de persoane se anunta conform legii cu 90 de zile inainte, iar in 2008 firma care opereaza la noi pe Buftea a facut o investitie de cel putin 2 milioane de euro pentru a castiga acest traseu. Si ca sa intelegi tu bine este ca nu poti sa dai o lege in urma careia sa se faca asemenea investitii si apoi sa vi cu alta sa iei tu ca ai vazut ca ii merge bine lu’ ala. E neconstitutional si treaba asta s-a mai incercat in 2008 sa o faca consiliul judetean ilfov si sa bage in faliment transportatorii si probabil firmele de leasing care i-au finantat. Inainte sa se cumpere autobuzele, am avut o discutie cu cineva din primarie si l-am spus ca face o mare greseala Toata lumea privea increzatoare ca o sa se rezolve . Ba chiar Expresul de Buftea imi este martor cand am spus ca autobuzele se cumpara degeaba si asta poate sa o confirme si el. Deci draga este foarte usor sa cauti pe net si sa dai copy paste si sa ai impresia ca esti foarte inteligenta ca nu prea esti.
Sa sti draga ca de trei ani de zile conduc o firma de transport persoane cu program de minim 10 ore pe zi si cateodata si sambata si duminica , iar voi in primaria aia habar nu aveti cu ce se mananca. Crede cineva ca se poate acoperi traseul asta cu 4 autobuze? Nu, va spun eu ca e nevoie de cel putin 8 autobuze . Ganditiva ca din 4 masini se defecteaza una… sau doua Ori sti ce inseamna sa te sune soferul la 5.00 am si sa iti spuna ca nu porneste? Iti spun eu draga Zuzi pierderi financiale, dar noroc ca pe voi nu va intereseaza ca firma sa fie autonoma si sa se intretina pe propria productie.Traiti din bani publici si cheltuiti banii publici. ce … e dreptul vostru innascut al bugetarilor . Si daca tot mai crezi ca am facut afirmatii cu directie electorala …. ma abtin.
Esti tare, Pty. Din pacate vorbesti aproape singur, urechile care ar trebui sa auda sint astupate. Bineinteles ca absolut nimeni nu o sa-ti raspunda, se baga sub pres marea „actiune” de salvare a transportului buftean. Cum e obiceiul la noi, mortul e de vina pentru cumpararea autobuzelor care zac la stadion, pentru inca vreo doi ani. Asta daca avem noroc, daca nu, mai caram un mort cu ele, mai facem o poza sa o puna bozgorul in „ciuma”azi, trece timpul…