Trenul metropolitan spre Buftea ar putea funcționa curând

București Nord – Buciumeni – Buftea – Dârza – Scroviștea va fi prima rută care va fi implementată din proiectul, care cuprinde alte 3 rute într-o primă fază. Primele garnituri ar urma să iasă pe traseul trenului metropolitan promis de Nicușor Dan abia la finalul lui 2023.

Într-o primă etapă, proiectul va cuprinde patru rute – București Nord – Scroviștea, București Nord – Obor, București Nord – București Vest, București Vest – Obor – a declarat într-un interviu acordat HotNews.ro Dr.Ing. Szentes Iosif, coordonatorul proiectului din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov.

Din cele 4 rute, prima pe care va circula trenul metropolitan este București Nord – Scroviștea. Linia există, însă sunt doar câteva stații pe parcursul ei, iar în cadrul proiectului vor fi înființate noi stații, iar trenul va opri aici. Practic va face legătura între Gara de Nord, Pajura, Chitila, Mogoșoaia, Buftea, Periș și Scroviștea. Astfel, cei care stau în Periș sau Buftea, în circa jumătate de oră vor putea ajunge în centrul Bucureștiului.

„Până la Scroviștea și mai departe este linie care deja se operează. Sunt 5 operatori. În total sunt 22 de trenuri care se opresc în stațiile existente până la Scroviștea și 26 din sensul invers. Numărul acestora ar trebui să fie suplimentat astfel încât să ajungem de la ora 4:30 până la ora 23.00, chiar 24.00, la o cadență de 30 de minute. Acum sunt trenuri la oră în cel mai bun caz și chiar la 2-3 ore”, a explicat Dr.Ing. Szentes Iosif.

Proiectul prevede 3 gări în Buftea. Cum ar fi o a 4-a?

Pe lângă gara mare, care are ugentă nevoie de reabilitare, pe traseul București – Scroviștea se va amenaja o gară și în Buciumeni, în zona bd. Muncii, care va deservi astfel și noul cartier Buciumeni, care se va cosntrui dincolo de șosea, pe partea cu baza FRF. Gara mare a fost spoită recent, dar are mare nevoie de o reabilitare adevărată, iar asta poate fi făcut chiar și de Primăria Buftea. În plus, pentru că parcarea e deja neîncăpătoare, e nevoie de amenajarea a încă unei parcări pe partea cu str. Viilor, iar la presiunile noastre, CFR vrea să repare pasarela de la liceu.

Gara din cartierul Săbăreni face și ea parte din proiectul prmăriei capitalei, un traseu separat București – Săbăreni Buftea, un cartier care se va extinde și el, curând, primarul construind ansambluri rezidențiale în zonă.

Foartă interesantă e și ideea înființării unei gări în cartierul Studio. Incă există și e funcțională calea ferată din zona veche intrustrială a Buftei, in Studio, incă ajung trenuri la fabrici. E aproape, in spate la Lidl, acces pe str. Industriei, pe la stația STB, ori pe Intrarea Buc,-Târgoviște, vizavi de Penny Studio, lângă blocurile albe care se vând acum. Se poate amenaja o gară mică, pentru a prelungi traseul unui tren navetă Buftea – București.

Prin implicarea autorităților locale, care ar amenaja gara, cred că cei de la CFR pot fi convinși că proiectul e fezabil, căci CFR ar avea de câștigat, nimic de pierdut sau investit. Locuitorii din Studio, și chiar din Oțetărie, ar avea acces rapid la tren, apoi imediat in centrul capitalei.

Pentru că a văzut materialele noastre pe subiect și că cererea e mare, primarul se bagă în poză.

Primarul a preluat din zbor pâinea de pozat și a emis un comunicat șchiop, ca vai de el, nesemnat, neasumat, doar să păcălească pe proști, că face el tren metropolitan. Realitatea e simplă. Trenul metropolitan e un proiect al primarului Nicușor Dan și el va fi implementat fără aprobarea vreunui primar băgător de seamă.

Trenul metropolitan București – Buftea – Scroviștea e chiar primul care va fi introdus, poate chair anul acesta, dacă lucrurile merg cum trebuie și găsește finanțare, desigur. Evident, dacă există cerere mare, lucrurile pot fi grăbite. Noi trebuie să arătăm că avem nevoie rapid de tren metropolitan, cu tarif unic și mic. Putem începe prin a distribui postări pe tema asta.

Apopo, filmulețul meu pe tema asta, cu parcarea de la Gara Buftea supraaglomerată și promovarea rutei feroviare, a avut 26 000 vizualizări pe Facebook și 20 000 pe TikTok. Zeci de mii. Interesul e uriaș. D-aia se bagă în poză primarul.

Prezentarea integrală a proiectului trenului metropolitant poate fi accesată aici… Starea infrastructurii feroviare versus cererea de transport.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *