Cum se atribuie locuințele ANL pentru funcționari publici

Consiliul Local a început procedura de atribuire a locuințelor prin aprobarea regulamentului și comisiei de atribuire. Totul a fost hotărât de primar, prin majoritatea consilierilor săi

Blocul nou ANL din Studio este construit de Agenția Națională pentru Locuințe, pe terenul pus la dispoziție de Consiliul Local Buftea. Sunt 30 de unitati locative de serviciu, dedicate funcționarilor publici, pe durata mandatului de lucru in instituțiile din orasul nostru. La finalizare, ele au fost date în adminsitrarea consiliului local, care se va ocupa de atribuirea lor.

Deși Primăria Buftea le-a promovat încă de la început ca fiind dedicate cadrelor medicale și didactice care nu dețin o locuinnță în Buftea, cu ocazia aprobării regulamentului de atribuire, am aflat că ele sunt dedicate și altor funcționari publici din alte insituții, ba chiar și unor cazuri speciale.

Conform regulamentului, locuințele vor fi atribuite astfel:

– 15 unități pentru personal din domeniul săntății

– 10 unități pentru personal din domeniul învățământului

– 5 unități pentru personal din alte instituții

Condiția principala e sa nu dețină o locuință în Buftea. Interesant e că această condiție e valabila și pentru funcționarii publici din Buftea care locuiesc în Crevedia, la 100 de metri de Buftea. Adică dacă un funcționar public deține o locuință în Crevedia și lucrează în Buftea, și nu are o prorpritate în Buftea, poate obține o locuință ANL, iar pe cea din Crevedia o poate vinde sau închiria.

Regulamentul permite comisiei să propună atribuirea unei locuințe și în cazuri excepționale, justificate de urgența unui proiecte sau de anumite situații medicale sau materiale deosebite. De ele va ști doar comisia de stribuire, stabilită și ea de majoritatea primarului din consiliu.

Regulamentul prevede că în caz de prea puține cereri dintr-un domeniu, ele să fie atribuite celorlalte. De exemplu, comisia ar putea spune că nu a primit decât 10 cereri de la personal din domeniul sănătății și educaței, astfel că pe cele rămase le-ar putea atribui angajaților primăriei. Nu vom ști niciodată.

Comisia de examinare a solicitărilor: Vaida Alexandru, Romanescu C-tin, Ciocioi Paula, consilieri locali PNL, și Costea Daniel, Anghel Giorgiana, angajați ai primăriei.

Comisia de soluționare a contestațiilor: Țopai Emil, Stanciu Tănase, Suliman Liliana, consilieri locali PNL, și Năstase Alexandru, Barbaric Emanuel, angajați ai primăriei.

Amendamentele la Regulament propuse de mine. Toate au fost respinse de majoritatea primarului, pe motiv că sunt dicriminatorii.

  1. Modificarea Art. 1 (1) din Regulament în sensul eliminării punctului “c” și modificarea punctului “b” cu 15 unități locative

Orasul Buftea are nevoie să atragă cadre didactice și personal medical, în domenii în care salarizarea nu e suficientă, și care să se integreze în comunitatea cu care lucrează direct și în care se implică.

Alți funcționari publici, din alte instituții publice, nu au nevoie de aceste facilități, ei având salarii bune și nici nu e nevoie de legături suplimentare cu comunitatea, relația de funcționar-contribuabil fiind suficientă.

2. Modificarea Art. 4 din Regulament în sensul completării cu următoarele: “și nici în localitățile vecine: Crevedia, Corbeanca, Mogoșoaia, Chitila, Dragomirești Vale, Săbăreni, Tărtășești”

Atribuirea unei locuințe ANL persoanelor care dețin o locuință în localitățile vecine nu ar trebui să facă obiectul acestui proiect. Există metode rapide de a parcurge distranța la locul de muncă, inclusiv prin transportul în comun. 

Exemplu: Scoala și grădinițele din Studio, precum și Spitalul Buftea, se află la granița cu comuna Crevedia.

Distanța este mult prea mică, uneori mai mică decât distanța parcursă de cadre didactice care locuiesc în Buftea. Oricum, în privința cadrelor didactice, rămâne decontarea transportului de către Consiliul Local Buftea.

Proiectul ar trebui să vizeze personalul din localități îndepărtate, pentru care efortul navetei este semnificativ. Iar faptul că ei au ales deja să facă acest efort cu mult înainte de aprobarea acestui proiect și regulament, este un indiciu clar că iubesc munca pe care o fac și orașul Buftea, astfel  comunitatea beneficiind de personal dedicat valoros.

3. Eliminarea Art. 10 (2) și Art. 10”

Conținutul lor creează ambiguitate și neîncredere, iar calculul punctajului și departajarea de la Art. 9 sunt suficiente și clare.

UPDATE: procedura de atriibuire a locuințelor ANL pentru funcționari publici s-a încheiat când a vrut primarul, fără a fi anunțată public o dată limită.

Așa cum bănuiam, primăria a ascuns anunțul depune începerea procedurii undeva în măruntaiele jenantului site, dar anunțul despre încheierea ei l-a pus pe prima pagină.

Anunțul ar fi trebuit să sune cam așa: ” Cei care doresc sa aplice pentru blocul ANL din Studio pot depune cereri in perioada 1-30 Iunie.”

Cei care au aflat de la mine despre asta s-au dus la primărie și au depus cereri, iar când ele au devenit prea multe, primarul a anunțat pe site că nu le mai ia în cosiderare.

După ce s-a lăudat 5 ani cu aceste locuințe construite, nu de primăriei, ci de Agenția Națională pentru Locuințe, primarul nu a publicat anunțul nici in ziarul primăriei, nici pe pagina de facebook, l-a ascuns undeva pe site.

Cum să crezi că a fost totul corect și nu erau deja atribuite cui a vrut el?

Înregistrarea discuțiilor pe marginea proiectului în ședința CL Buftea

Primaria a amenjat aici și un loc pentru grătare.

.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *