Cele 3 amendamente la buget propuse de mine

Nu am vrut să vin cu propuneri îndrăznețe, cu proiecte elaborate, ca să dea bine pe Facebook, căci știam că muncesc degeaba, vor respinge tot.

Așa că am propus cele mai simple, ieftine și extrem de utile amendamente, astfel încât să nu aibă cum să le refuze.
Domnul primar a dat citire proiectului de buget, apoi am luat cuvântul si am început prin a-l felicita și a-i mulțumi sincer pentru că a explicat detaliat proiectul, cum nu a făcut-o în niciun an, apoi am propus:

1. – Suplimentarea cu + 208 300 lei a „Cheltuielilor cu materiale si servicii” – Cap. 65 – Invatamant

Propunerea mea reprezinta doar 10% pentru fiecare unitate invatamant, gradinita, scoala, liceu. La totalul propus de primar, pentru materialele din 6 gradinite, 4 scoli si 2 licee, total 2 083 000 lei, eu am propus +10%

Deci e vorba doar de banii de la capitolul „materiale si servicii”, nu si salarii, burse, copii cu CES, proiectele cu fonduri UE, investitii. Căci restul consider că sunt ok, cu conditia să vina banii de la UE, căci nici anul trecut nu au venit, deși ne-am lăudat cu ei in buget.

Am motivat amendamentul, susținând că școlile încă au nevoie de materiale, consumabile si diverse mici servicii de platit, pentru buna functioanre. In 2020 parinților incă li s-a cerut consumabile de adus cel putin la gradinite… servetele, sapun, hartie igienica, coli albe, cipici albastri, rechizite, etc. Intr-un oras care isi respecta copiii si se lauda ca aloca bani multi pentru educatie, nu ar trebui sa se intample asa ceva. Suplimentarea cu 10% a cheltuielilor obisnuite an de an in scoli, nu e o tragedie pentru bugetul local, dar sigur e util, cand directorii se plang constant că nu sunt bani pentru diverse.

Domnul primar a susținut că oricum vine vacanța, că sunt bani, le ajunge suma, iar solicitarea ar trebui sa se faca din partea scolii dacă e nevoie. Atât, scurt.

N-am mai apucat să le spun de unde propun să se retragă suma, că n-au avut răbdare

2. – Alocarea a + 65 000 lei pentru Gard Scoala 1, pe trotuarul cu Aleea Constructorului (bl.20) 65 ml – Cap. 65.02 Invatamant Investitii

Am propus ca o latura din gardul Școlii nr. 1, foto jos, care are probabil peste 40 de ani, trebuie refăcut, pentru că :

  • stă să cadă, fiind un un pericol
  • e imaginea învățământului local, arată groaznic, ca tot carterul Studio, de altfel, care trebuie să intre intr-un amplu proces de reabilitare.
  • trotuarul trebuie mărit, pentru că e extrem de îngust și pune în pericol siguranța copiilor și părinților, mai ales la ore de vârf când circulația rutieră e semnificativă.
  • noul gard ar fi mutat cu 1 m în interiorul curții școlii, pe această latură fiind loc suficient înăuntru, nefolosit.

Domnul primar mi-a dat dreptate că trebuie, dar că nu acum. Că va veni cu un proiect mai mare, cu mutarea gardului si mai in interiorul curții scolii, astfel incat să facă și parcare, pe stradă.

Deci diferenta dintre idea mea si cea a dansului e doar poziția gardului. I-am zis să prindă banii ăștia și să înceapă de acum ce spune dânsul. Mi-a replicat că oricum costă mai mult 65 de metri de gard. Cred că e un pret decent, un gard simplu, 1000 lei / metru.

3. Alocarea a + 182 002 lei pentru Str. Stavilarului – Cofinantare lucrari extindere retea electrica

Str. Stavilarului este singura din zona rezidentiala fara retea electrica, gaze, iluminat public, apa-canal (doar pe jumatatea ei). Este peste lac de Parcul dintre Flori, in dreapta campului cu maci, la granita cu viitorul Ansamblu Rezidential Esplanada al primarului.

In ultimii ani strada s-a dezvoltat, s-au construit mai multe case noi, iar oamenii au numeroase solicitări scrie către primărie, pentru rezolvare utilităților. Din nu se știe ce motiv, RAJA a introdus apa si canal doar până la jumătatea ei, iar spre malul lacului strada e acoperită de boscheți uriași, loc numai bun pentru ca cetățeni de bine să deverseze gunoi.

In decembrie 2020, Consiliul Local, inclusiv eu, a adoptat hotărârea privind propunerea de cofinanţare şi realizare a lucrărilor pentruobiectivul „Extinderea reţelei electrice de distribuţie în zona Jud. Ilfov, oraş Buftea, str. Stăvilarului”, a calendarului propus, conform soluţiei tehnice transmisă de E Distribuţie Muntenia S.A. prin adresa nr. 320805 (POB 21376)/2020.

I-am reamintit primarului această hotărâre adoptată și că are obligația să o ducă la îndeplinire. In documentul adoptat de consiliul local mai spune:

  • Se aprobă încheierea contractului pentru finanţarea dezvoltării reţelei electrice de distribuţie de interes public pentru obiectivul prevăzut la art. 1.
  • Se împuternicesc viceprimarul oraşului Buftea şi aparatul de specialitate să semneze contractul de cofinanţare, să dispună toate măsurile necesare şi să semneze toate documentele cu implicaţie, ce se vor încheia în vederea realizării obiectivului de investiţii

Răspunsul d-lui primar: ” Proprietarii au intrat cu cadastru pe stradă si nu vor sa-l refaca, asa ca nu se poate utila strada. Așa e și pe Intrarea Teilor. „

Nu știu cât adevăr e, dar știu că nu a pomenit nimic de asta când ni s-a propus adoptarea cofinanțării extinderii rețelei și nici nu știu dacă a răspuns asta oficial cetățenilor care i-au scris.

Cu exceptia domnilor Cojocariu si Dumitru, care s-au abtinut, adică nu au fost nici ei de acord, toti ceilalti consilierii au votat contra amendamentelor mele.

Astfel, bugetul inițial propus de primar a fost adoptat cu 18 voturi pentru, eu m-am abținut.

Cheltuieli aprobate:

  • Transfer unitati cult 400 000 lei
  • Asociatia Columbofila 30 000 lei
  • Ziar Jurnalul de Ilfov 40 000 lei
  • Pelerinaj Sf. Paraschieva 100 000 lei
  • Eveniment fasole cu carnati 1 decembrie 250 000 lei
  • Achizitie teren extindere cimitir 500 000 lei

Bugetul pe 2021, promisiuni multe, bani puțini pentru educație.

Investițiile pe 2021 în Buftea, conform proiectului de buget

]]>
0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *