Cel mai mare autodrom din Europa se va construi la Crevedia.

Cel mai mare şi mai înzestrat centru specializat pentru pregătirea şoferilor, din toată Europa, care va avea şi parte de motorsport, va fi construit la Crevedia. Investiţia va fi realizată de celebrul pilot român de raliuri Titi Aur. Construcţia se va întinde pe 12,5 hectare iar investiţia va depăşi 5 milioane de euro.

În momentul de faţă, se obţin autorizaţiile. Titu Aur este pilotul care deţine recordul all-time de victorii şi titluri de campion. Autodromul se va construi la Crevedia, pe DN1 A înspre Ploieşti, la 7 km de Studiourile Buftea, respectiv la 14 km de centura Bucureştiului.

Invetiţia este una extrem de importantă pentru comuna Crevedia. Este vorba de un autodrom care va avea foarte multe dotări pentru conducerea defensivă: zone de acvaplanare, zone cu denivelări, zone de frânări cu aderenţe diferite, un cerc de 80 metri diametru cu diverse suprafeţe de rulare şi multe locuri în care se vor face exerciţii cu maşinile, dar şi un circuit de 1.200 metri şi lat de 12 metri cu zonă de macadam şi de off-road. Celebrul pilot român a stat de vorbă cu noi şi ne-a dezvăluit câteva din planurile sale.

Lucrările ar putea începe în luna martie

“12,5 hectare am cumpărat. Mai urmează să ridic autorizaţia de contrucţie, dar voi începe cel mai probabil în martie. Acum sunt în discuţia cu câteva bănci pentru a lua bani. Acel poligon şi autodrom sau mai exact centru de pregătire, va avea o clădire în care vor fi săli de clase, săli cu simulatoare, locuri în care se pot face cursuri dar şi un loc în care se poate mânca. Va mai avea nişte platouri pe care vom face diferite exerciţii, diferite teste specifice consucerii defensive: controlul maşinii în derapaj, frânarea în condiţii aderenţe diferite, evitări de obstacole care vor ieşi din lateral, vor sări din pământ. Vor mai fi zone umede, zone în care să facem acvaplanare, o rampă care te aruncă în stânga, în dreapta, deci zone în care facem teste ce ţin de control maşinii la limită. Va fi şi o pistă de asfalt dar nu de formula 1 sau 3, ci cu toate condiţiile FIA, dar mult mai scurtă. Pentru că avem cereri de la firme, va fi zonă de macadam dar şi de off-road”, a explicat Titi Aur pentru “Adevărul”.

Investiţie proprie! “Din păcate este doar investiţia mea, dar şi din fericire. Spun asta pentru că avem peste 90 de companii cu care lucrăm şi îi învăţăm pur şi simplu pe şoferi să conducă în siguranţă şi mai economic. Pentru ca să fac şi mai profesionist provestea asta, am nevoie de acest autodrom. Am încercat să găsesc parteneri nu am reuşit, am încercat să obţin fonduri europene, nu am reuşit şi atunci am luat-o încet. Am cumpărat un teren cu credit la bancă. Toată investiţia se ridică la 5 milioane de euro. Acum am 22 de persoane angajaţi şi colaboratori care au şi câte 2 mii de euro pe lună salariu. În total vom avea 40 de oameni angajaţi, începând de la pază, instructori, bucătari etc”, spune pilotul. De ce Crevedia? “Este în jurul Bucureştiului şi am avut mare deschidere la primarul comunei. Poate unii înţeleg că el a avut ceva de câştigat din treaba asta. Nu. Am avut mai multe variante, dar am avut primari care mi-au cerut şpagă, primari care nu m-au băgat în seamă. De 2 ani tot caut teren. La Crevedia m-am înţeles atât cu proprietarul terenului, cât şi cu primarul. Primarul mi-a spus de când am intrat la el în birou că mă susţine pentru că are interes să aducă această investiţie în comuna sa”, a declarat Titi Aur pentru “Adevărul”.

sursa: adevarul.ro

 

]]>

4 raspunsuri
  1. Oreste
    Oreste says:

    Hmmm. La Buftea cred ca nici nu a incercat sa faca o asemenea investitie dupa ce a auzit de cel mai rasunator faliment din istoria Romaniei petrecut chiar aici.

    O firma condusa de niste britanici (se pare ca unul avand chiar titulatura de print) a cumparat teren in Buftea pe Tamas, in primavara lui 2008, pe mandatul lui Balalau, de la un intermediar de terenuri si om politic foarte cunoscut si celebru (mai ales in prezent), coleg si prieten al raposatului primar, care i-a asigurat pe englezoi ca terenul beneficiaza de toate facilitatile iar ca el este garantul faptului ca in Buftea si in Romania legislatia cu privire la constructii este deloc costisitoare si foarte rapida.

    Astfel britanicii de buna credinta si cu visuri marete au cumparat 124 de ha cu 42 euro/m in conditiile in care terenul era extravilan si nici vorba de vreo utilitate. Dupa 2 ani vazand ca nu au nici o sansa sa construiasca pe respectivul teren deoarece isi luase o mare teapa iar banii erau blocati in nimic s-au vazut nevoiti sa intre in insolventa iar terenul sa fie scos la vanzare cu o suma de 7 ori mai mica (circa 5-6 euro/m). Probabil asta era de fapt adevarata lui valoare.
    Este o poveste foarte adevarata. La o cautare pe google cred ca inca se mai gasesc articole din vremea aceia.

    Răspunde
  2. aditza
    aditza says:

    Ti-e frica sa spui ca pistol este cel care a vindut aceste terenuri? erau si desenele facute cu ce urma sa construiasca iar englezu a venit sa vada primele constructii si atunci a vazut ca banii erau papati de pistol si prietenii. Exista un reportaj de facut de antena 1 despre asta si asa un mare bancher si-a pierdut tot din cauza acestor oamenii de bine de la noi.SPER SA NU AJUNGA ASA SI ORASUL dar mai bune ne vinde decit sa ne conduca matei,bujorica ceaules ,fratii pastrama si b.dul MUNCII. sub atenta supraveghere a lui pistol,marga magda reta care sa-i uram *****cenzurat*****

    Răspunde
  3. Mike
    Mike says:

    Haoleu, daca taceai folozof ramneai!

    Am aflat din documentul cu pricina anexat mai sus de un stimat coleg internaut urmatoarele: Compartimentul de specialitate din primarie a previzionat ca pentru 22 de blocuri din Buftea anveloparea costa aproximativ 5,5 milioane de euro din care cota primariei este de 3,1 milioane de euro, probabil restul fiind cota ministerului dezvoltarii.
    Ma rog, nu stau sa pun la indoiala corectitudinea estimarii si nici asociatul consiliului local de care ma indoiesc ca va da 1 leu dar se nasc cateva intrebari.

    1. In conditiile in care bugetul local efectiv, total, este de aproximativ 5,5 milioane de euro pe an cum se poate sustine un proiect de 3 milioane care are perioada de finalizare in 2 ani? Se mai face si altceva in oras in urmatorii 2 ani in afara de anvelopare?

    2. Care dracu’ sunt alea 22 de blocuri care se vor reabilita ca eu nu pot sa spun nici doua care sa nu fie reabilitate de proprietari in proportie mai mica de 50%? 😕

    3. In previzionarea asta financiara s-a luat in calcul faptul ca, mai mult ca sigur, o mare parte dintre locatarii blocurilor au deja izolatie si geamuri termopan? Sau aia e spaga lor, a previzionistilor evident?

    4. Se va trece macar aceasta lucrare de proportii prin SEAP sau iar se da prin incredintare directa aceleiasi firme de casa, spargandu-se lucrarea pe etaje sau pe apartamente astfel incat suma sa nu depaseasca plafonul maxim impus de legislatie pentru incredintarile directe?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dă-i un răspuns lui io io Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.