Aleea cu Brazi, primul traseu cicloturistic poate pune Buftea pe harta turismului de week-end.

Surpriza anului vine de la Romsilva, care a marcat în Pădurea Râioasa Buftea, un traseu cicloturistic. Înainte să ne entuziasmăm însă, observăm că deocamdată e doar un simplu panou care îl marchează, nu e nimic amenajat.

Panoul care indică începutul traseului turistic e amplasat undeva în spatele (satului) cartierului Flămânzeni, în pădure, unde nu-l vede nimeni. Un simplu panou care indică doar 1 km de taraseu cicloturistic, pare doar o glumă.

Dar să vedem și partea pozitivă… ideea pe care am lansat-o în 2020 și despre care am tot vorbit pe Facebook, prinde contur. Acum pare doar ceva să fie bifat ca realizare a Romsilva, dar putem presa și contribui și noi la dezvoltarea acestui proiect.

Am făcut un video de la fața locului, cu ce a mai rămas din legendara Alee cu Brazi și potențialul ei


Proiect unic în Ilfov: Amenajare traseu cicloturistic Mogosoaia – Buftea – Crevedia, pe lac și pe lângă păduri.

Cu ajutorul voluntarilor și o minimă implicare a autorităților locale, putem avea un obiectiv turistic de week-end în Ilfov, cu adevărat unic. Nu există vreun traseu cicloturistic serios in jurul Bucureștiului, iar potențialul zonei noastre e imens! Avem super obiective de vizitat, iar pasionații de ciclism sunt tot mai multi in București, Mogoșoaia, Corbeanca.

Bucureștenii pot veni cu trenul la Gara Buftea sau cu metroul la Străulești și apoi să facă turul zonei, pe un traseu cicloturistic Mogosoaia – Corbeanca – Buftea – Crevedia. Putem marca și amenaja traseul, cu voluntari, ca să eliminăm punctele mai dificile pentru femei și copii. Traseul ar fi doar pe domeniul public.

E nevoie de un astfel de traseu pentru că oamenii nu cunosc zona, sunt reticenți, vor să meargă la sigur, nu să bâjbâie sau să se rătăcească prin zone fără farmec. Vor siguranță, nu vor să aibă de a face cu câini sau zone dubioase.

Ce poți vedea pe traseu?

Primăria Buftea – Judecătoria – Pepiniera – Lacul Flămânzeni/Atârnați – Parcul dintre Flori – Ruinele La Cârna – Fabrica de Oxigen – Parcul, Biserica și Scoala din Buciumeni – Adăpostul Canin – Podul feroviar – Buciumeni – Aerofar – Pădurea Buciumeanca – Tamași – Liceul Barbu Știrbey – Pădurea Bufteianca/Valea Mocanului – Puțurile de apă ale orașului – Gara Dârza – Biserica Rebegești – Pădurea Râioasa -Aleea cu Brazi – Calul Bălan – Lacul Buftea – Domeniul Știrbey.

Oamenii vor veni in Buftea, vor opri la o bere, un mic, vor vizita locuri faine și de ce nu, cunoscând astfel zona, poate vor investi in oraș, vor deschide o afacere, vor construi o casă. Promovăm imaginea orașului si producătorii locali.

Primăria Buftea ar putea prelua proiectul, cheltuielile fiind minime! Deocamdată primarul ignoră proiectul, și a promis 11 km de piste de biciclete, susținând că are deja semnat contractul de finanțare, dar a refuzat să răspundă în ședința Consiliului Local, când l-am întrebat unde vor fi aceste piste. Ori vor fi la el pe moșie, ori sunt doar o minciună electorală.


Susții Expresul să evolueze, susții comunitatea!

https://www.patreon.com/ExpresuldeBuftea


2 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *