Afaceri locale pe Facebook

Mediul online e mult prea important pentru afaceri ca să fie ignorat. Din păcate, buftenii il ignoră aproape complet, afacerile lor, fie mari, fie mici, sunt mult prea puțin concentrate pe online. Suntem in 2013, pentru Dumnezeu, reclama nu se mai face doar din gură in gură!

Vă vorbește despre acest subiect poate cel mai indreptățit dintre bufteni, unul care știe tot ce mișcă in onlineul buftean, și nu numai in online, și care urmărește cu atenție micile afaceri care se mai intâmplă aici.

Cel mai la indemână instrument de promovare a unei afaceri este Facebook-ul. E simplu, e distractiv, e interactiv, e in timp real, e bun, e mare! Și mai ales, e gratis! Firmele buftene sunt foarte slab reprezentate pe Facebook, de multe ori făcându-și singuri o defavoare prin prezența aici. Incă mai sunt mulți care nu numai că nu știu ce e aia, dar nici nu vor să invețe. Treaba lor… Dar nu vor găsi gratis un instrument mai bun de reclamă și de primit feedback de la clienți și potențiali clienți.

Prima regula pe care un afacerist trebuie să o știe când iși face pagina de Facebook e că social media (adică site-urile de acest gen) te poate ajuta doar dacă afacerea ta e bună. Dacă afacerea ta e slabă, atunci Facebook-ul o va face și mai slabă. Asta-i sfântă! Pentru că, promovându-te pe internet, toată lumea va afla astfel, cât de proastă e afacerea ta. Dacă folosești social media și te tot agiți pe Facebook, dar nu observi nicio imbunătățire a cifrei de afaceri, atunci e clar, afacerea ta e proastă și nu va merge!

Iată câteva sfaturi improtante pentru cei ce iși deschid o pagina de Facebook pentru o afacerea locală:

  • dechide o pagină normală, nu un fan page (acea cu like la pagina), care e indicată doar dacă ai o afacere mare, bună și cunoscută. Dacă n-ai așa ceva, te vei face de răs cu cele 30 de like-uri. Și alea cerșite!
  • pune o poză de profil bună și nu o schimba nicidoată. Un logo, ceva reprezentativ. E primul lucru pe care il văd vizitiatorii și trebuie să facă impresie și să fie recunoscută lesne.
  • nu cerși like-uri, nu spama, nu deranja, nu te băga in seamă aiurea, nu te repeta, nu fi obsedant… altfel lumea iți dă “unfriend” sau “unlike”
  • nu posta tâmpenii banale de Facebook… altfel lumea iți setează “unfolow” și nu te mai vede nimeni.
  • postează doar despre domeniul in care activezi, conținut relevant și interesant pentru cititori. E foarte probabil ca cei care vor aprecia și se vor intoarce pe pagina ta și altă dată, să iți devină clienți.
  • nu-ți da singur like la ce postezi, e penibil!
  • exprimă opinii personale in domeniu, sa vad ca te pricepi, sa-mi castigi increderea!
  • actualizează și postează regulat, dar fii creativ, lumea e sătulă de copy/paste pe net!
  • neapărat foto proprii despre munca ta, dar foto bune, nu de doi lei. Nu se admit poze cu telefon sau alte aparate foto preistorice.
  • cel care postează e obligat să știe limba română. Eu nu cumpăr nimic de la cineva agramat. Nu-mi inspiră incredere.
  • promoveaza-ti afacerea local, comunitatea locală fiind ținta ta inițială, cu ea trebuie să incepi. De ea ai nevoie și pentru costuri mai reduse și pentru a căpăta experiență. Intâi trebuie să câștigi increderea buftenului, sa apeleze la tine, nu uita că și lui ii e mai convenabil decât să caute in altă locuri. Astfel, vei contribui și la mersul economiei locale, atât de necesar mediului de afaceri.
  • incercati sa starniti comentarii si discutii pe marginea postărilor la obiectul de activitate, nu folosiți numai banale si politicoase like-uri. Dacă tot ești pe Facebook, comunică, doar pentru asta a fost inventat! Răspunde obligatoriul la orice comentariu de pe pagina ta si nu fi agresiv niciodata! E musai să intri in discuție, cât mai degajat, cu potențialii clienți care comentează la vreun status, foto, video, etc.
  • nu trebuie să te formalizezi excesiv, să ai răspunsuri și formulări standard, ca in scrisorile oficiale si comunicatele de PR… aici e un loc public de socializare!
  • dacă e 8 Martie și vinzi flori sau bijuterii, nu posta in ziua aia despre copii bolnavi de cancer sau alte tâmpenii fără legătură. Ai altă treabă! Lasă-i pe ăia care nu au treabă să posteze baliverne! Dacă vine Paștele și tu vinzi ouă, nu posta despre unul dispărut in discotecă și găsit inecat in gârlă. Concentrează-te la ouăle tale, nu tot anul poți vinde atât de mult!
  • fă-ți și un blog, te va ajuta și mai mult, mai ales dacă ești băiat deștept și iți poți prezenta priceperea in domeniu mai bine acolo. Il vei susține cu postări din el pe Facebook și iți spun sigur că te va diferenția de mulțimea ingrămădită pe aceeași piață.
  • dacă te ține pixul, incearca sa scrii pentru site-ul nostru un articol, in stilul tau, despre evenimente care au legatura cu activitatea ta in Buftea si vei primi in schimb reclama din partea Expresului de Buftea. Exemplu: un articol despre Targul de 8 Martie din Buftea… foto, video, impresii. Vei primi astfel reclamă pentru afacerea ta de impachetat cadouri. Sau… un articol despre pentrecerea de 8 Martie organizată de primărie… foto, video, impresii. Vei primi astfel reclamă de la noi pentru afacerea ta de umflat baloane la petreceri de femei. E simplu să folosiți acest site dacă vă duce capul, doar să fiți mai indrăzneți.

Pentru că știu cum reacționează buftenii, va rog, nu va ofuscati, nu va sesizati in legătură cu acest articol. Nu bat apropouri la nimeni, nu mă interesează, doar dau sfaturi, pentru că pot… vrei să le iei in seamă, bine! Nu? Atunci deschide ușa prăvăliei și așteaptă să treacă cineva prin fața ei ca să afle că exiști.

Pentru  a demonstra că ai inceput deja să te pricepi… like, share, comment, la acest articol.

Primesc foarte des rugaminti pentru a face reclama pe site sau pe Facebook, iar oamenii se supara cand le raspund ca nu o fac gratis. Imi ocupa foarte mult timp acest site, automat si bani, si implica multe riscuri, iar ca sa creasca in valoare si sa ramana independent, trebuie sa se sutina doar din reclame. Eu stiu foarte bine cat conteaza o reclama pe care o vad imediat peste 1000 de bufteni! Daca tu ca afacerist nu sti cat conteaza si nu intelegi de ce sa platesti pentru asta, s-ar putea sa ai o mica problema!
Pentru luna decembrie 2015, un articol publicitar (foto/video/text) pe www.expresuldebuftea.ro costa 200 de lei. Articolul ramane 24 de ore in fruntea site-ului, apoi coboara in lista si va ramane MEREU in arhiva. Deasemenea, voi distribui articolul publicitar pe Facebook. Cine e interesat, ma poate contacta in privat pentru alte amanunte.
]]>

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.